شهرستانها

مجلس باید مرکز تجمیع فضایل ملت و عامل گفتمان

همیشه از مجلس به عنوان نماد قانون گرایی و حاکمیت قانون یاد می‌شود. نمایندگان مجلس باید با تأسی از شهید مدرس زبان و آیینه افکار مردم باشند و در موقع لزوم در جریانات مختلف ورود کرده و موضع‌گیری کنند. باید مدرس وار از حقوق مردم و انقلاب اسلامی دفاع کنند؛ چراکه مجلس مظهر عزت ملی و جمهوریت نظام است.

حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری باشد دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان سمنان گفت: مجلس باید مرکز تجمیع فضایل ملت و عامل گفتمان حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری باشد.

حسن خرمیان در جلسه شورای معاونین حزب مؤتلفه اسلامی استان سمنان با اشاره به جایگاه مجلس اظهار داشت: به فرموده امام راحل، بی تردید مجلس در رأس امور است و نمایندگان مجلس که عصارههای فضایل این ملت به شمار میروند، نماد اقتدار جامعه هستند و دست یابی به آرمانهای انقلاب اسلامی جز از مسیر قانونگرایی و حفظ منافع ملی در همه عرصهها میسر نمیشود.

خرمیان اضافه کرد: همیشه از مجلس به عنوان نماد قانون گرایی و حاکمیت قانون یاد میشود. نمایندگان مجلس باید با تأسی از شهید مدرس زبان و آیینه افکار مردم باشند و در موقع لزوم در جریانات مختلف ورود کرده و موضعگیری کنند. باید مدرس وار از حقوق مردم و انقلاب اسلامی دفاع کنند؛ چراکه مجلس مظهر عزت ملی و جمهوریت نظام است.

خرمیان در ادامه به تشریح ویژگیها و مزیتها و بنیانهای مجلس در تراز انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: تأمل در مفاهیم «مجلس تراز انقلاب اسلامی» از نظر مردم شریف استان سمنان مفهومش آن است که نمایندگان محترم مردم سمنان، علاوه بر داشتن وظایف و کارکردهای یک پارلمان مطابق با استانداردهای عمومی الگوهای دموکراتیک، باید واجد یک سری مختصات و ویژگیهایی از جنس و ماهیت انقلاب اسلامی از قبیل، عصاره ملت و انقلاب، پایگاه مستحکم دفاع از اسلام و انقلاب، سد و رد کننده انحراف، استکبارستیز، بازوی کارآمد نظام و رهبری، وابسته نبودن به کانونهای قدرت و ثروت، بصیر و دشمنشناس هم باشند؛ لذا معیارهای ما برای انتخابات آتی مجلس همینها خواهد بود و تلاش مردم ما این است که در مجلس بعدی افرادی اینگونه کرسیهای مجلس را اشغال کنند.

وی خاطر نشان نمود: همان طور که انقلاب اسلامی، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، عدالت، اسلام و ولایت فقیه را برای مردم ایران در سال 57 به ارمغان آورد و در برابر ابرقدرتهای شرق و غرب ایستاد و یک قدم عقب ننشست، مجلس شورای اسلامی تراز انقلاب هم باید دارای نمایندگان، مصوبات و قوانین و عملکردی باشد که بتواند این انقلاب را نه تنها در ریل اصلیاش نگه دارد، بلکه آن را چندین گام به پیش هم ببرد. از این رو، مجلس تراز انقلاب به موازاتی که یک سری خصایص و ویژگیهای ایجابی و منحصربه فرد چون انقلاب دارد، باید واجد صفات سلبی انقلابی باشد و از یک سری آفات و رذایل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هم دور باشد. چنین مجلسی تنها در پرتو شعاعهای نورانی گفتمان امام و خلف صالح ایشان، مقام معظم رهبری میتواند شکل بگیرد.

دبیر حزب مؤتلفه سمنان در پایان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص ویژگیهای نماینده مجلس تراز انقلاب اسلامی گفت: حضرت آقا فرمودهاند، ببینید و بفهمید چه کسى را به مجلس مى‏فرستید. آن کسى که به عنوان وکیل این ملتِ انقلابى و مؤمن و شجاع به مجلس مى‏رود، باید انقلابى و مؤمن و شجاع باشد. اگر نگوییم شجاعترین و مؤمن‏ترین و انقلابى‏ترین؛ لااقل در سطح این توده عظیم مردم که این گونه از خود درخشش نشان مى‏دهند، باشد. لذا با عنایت به حساسیت انتخابات آینده کشور مردم باید از حال با بصیرت و بینایی کامل رفتار افرادی را که احتمال کاندیداتوری آنها میرود، رصد و در موقع انتخابات هوشمندانه نمایندگان خود را انتخاب کنند.

https://shoma-weekly.ir/euiGuu