شهرستانها

متأسفانه آموزش و پرورش به جولان نظام‌های سلطه توجه ندارد

باز کردن میدان برای جولان نظام‌های سلطه‌گر و اینکه آموزش و پرورش ما به این مسئله توجه ندارد، جای تأسف دارد. بنابراین تکلیف سنگینی که بر دوش متولیان فرهنگ کشور قرار دارد این است که باید ردپای نفوذ فرهنگ غرب درون انقلاب و نظام را جست‌وجو وآن را خشکانید.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان گلستان گفت: خاصیت نفوذ این است که موریانهوار میخواهند به بدنه نظام آسیب برسانند.

سیدحسن سیدی در گفتوگو با خبرنگار هفتهنامه «شما» گفت: تغییر و تحولاتی که پیامبر اعظم در جهان بهوجود آورد ماهیت فرهنگی دارد. یعنی فرهنگی که با فطرت انسان هماهنگ است. پیامبر با اندیشههای الهی در جان انسانها رسوخ میکند تا جایی که سعادت انسان را دربر دارد و عزتآفرین است. بر همین اساس از صدر اسلام دشمن، مبارزه خود را به شکل فرهنگی آغاز کرد.

وی افزود: امروزه نتیجه این تحریفات دوری از اسلام و پدید آمدن گروههای منحرفی مانند داعش در عصر حاضر است. وهابیت، شیخیه و بهائیت نیز از نتایج دیگر نفوذ و انحراف فرهنگی است. آز آثار فوقالعاده زیانبار جریان نفوذ فرهنگی به حاشیه رفتن اسوههای راستین تربیت انسانها یعنی اهل بیت(ع) و مطرح شدن اسوههای قلابی و بدلی است.

سیدحسن سیدی موضوع نفوذ دشمن به مراکز فرهنگی کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: هیچگاه نباید از نفوذ دشمنان به کلیت نظام غفلت کرد زیرا خاصیت نفوذ این است که موریانهوار میخواهند به بدنه نظام آسیب برسانند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به پیروی از سنت رسول اکرم(ص) یک انقلاب فرهنگی است امام با فرهنگ اسلام و تربیت جوانان شهادتطلب بساط سلطه امریکا را در ایران برهم زد. البته امریکا و نظام استکباری از گذشته برای تداوم سلطه خود بدنبال تغییر فرهنگ اسلامی از طریق مراکز آموزشی بودند واکنون نیز برای سلطه خود تغییر فرهنگ اسلامی را در دستور کار خود دادهاند لذا مسئله نفوذ فرهنگی غرب بعد از انقلاب نیز ادامه یافت و با تعریف سطحی از علم و فراگیری و قداست آن شدت یافت بهطوریکه بعد از انقلاب دانشگاههای ما همچون گذشته مصرفکننده تمامعیار دانشهای تولید شده در غرب شدند.

وی اضافه کرد: غافل از اینکه این علوم در بستر فرهنگی سکولار و خدازدایی شکل گرفته است و پاسخگوی نیازهای جامعه خداباور نیست و این مسئله تا بدانجا پیش رفت که آثار فیلسوفان صهیونیست همچون «هانا آرنت» جزو دروس دانشگاهی ما شد و با کمال تأسف اندیشههایی با اعتبار جمهوری اسلامی تربیت غربی شدند و اینان خواسته یا نا خواسته سرباز مبارزه غرب با اسلام و انقلاب اسلامی گردیدند.

این مدرس دانشگاه حذف درس شهید حسین فهمیده از متن دروس دانشآموزان را مورد انتقاد قرار داد و اظهار داشت: به نظر میرسد حذف درس شهید حسین فهمیده (رهبر کوچک) از مقوله نفوذ فرهنگی است تا زمینه شهادتطلبی از کودکی در فرزندان ما شکل نگیرد. وی افزود: در بحث تربیت سرمشقهای همسان نقش مهمی در تربیت دارند برای کودکان علیاصغر امام حسین(ع)، برای نوجوانان قاسم پسر امام حسن(ع)، برای جوانان حضرت علیاکبر تأثیرگذارتر از جناب حبیب ابن مظاهر هستند لذا پیرو این اصل تربیتی، امام خمینی(ره) شهید حسین فهمیده را برای تربیت نسل شهادتطلب به عنوان رهبر معرفی میکند، امام میخواهد از این اسوه، جوانان شهادتطلبی تربیت کند که با تکیه بر خدای متعال سیطره نظام کفر را از بین ببرند و این درست برخلاف منافع غرب است حذف درس رهبر کوچک یعنی کم کردن روحیه شهادت طلبی در جوانان آینده.

سیدی در خاتمه گفت: باز کردن میدان برای جولان نظامهای سلطهگر و اینکه آموزش و پرورش ما به این مسئله توجه ندارد، جای تأسف دارد. بنابراین تکلیف سنگینی که بر دوش متولیان فرهنگ کشور قرار دارد این است که باید ردپای نفوذ فرهنگ غرب درون انقلاب و نظام را جستوجو وآن را خشکانید.

https://shoma-weekly.ir/cQqhdx