شهرستانها

مبلغان دینی نیاز فرهنگی خراسان جنوبی را در اولویت قرار دهند

حجت‌الاسلام محمد‌علی تابعی دبیر حزب موتلفه اسلامی خراسان جنوبی در ارتباط با ماه مبارک رمضان گفت: نخستین وظیفه ما بندگی خدا است، بندگی صرفاً عبادت نیست، بلکه باید بندگی را در تمامی حالات زندگی خود احساس کرده و در مسیر خداوند حرکت ‌کنیم. بنابراین با بی‌توجهی به هواهای نفسانی انسان می‌تواند از خود‌‌ رها شده و به اوج بندگی به خداوند نزدیک شود.
حجتالاسلام محمدعلی تابعی دبیر حزب موتلفه اسلامی خراسان جنوبی در ارتباط با ماه مبارک رمضان گفت: نخستین وظیفه ما بندگی خدا است، بندگی صرفاً عبادت نیست، بلکه باید بندگی را در تمامی حالات زندگی خود احساس کرده و در مسیر خداوند حرکت کنیم. بنابراین با بیتوجهی به هواهای نفسانی انسان میتواند از خود‌‌ رها شده و به اوج بندگی به خداوند نزدیک شود.

وی با بیان اینکه مقام بندگی اوج یک انسان است، افزود: نتیجه بندگی به خداوند عزت و سربلندی را برای انسان به ارمغان میآورد پس باید داشتهها و سرمایههای معنوی خود را حفظ کنیم و مراقب آن باشیم.

وی ادامه داد: خداوند میفرماید: من را اطاعت کنید تا غنی شوید و در این آیه منظور از غنی شدن بعد معنوی انسان است که نه تنها انسان در خدمت خداوند قرار میگیرد بلکه اعضای بدن انسان نیز در خدمت خداوند متعال است.

امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر اینکه قدردانی از مردم، حضور در صحنهها را رقم میزند، گفت: مردم همیشه در استان ما مانند همیشه پشتیبان نظام بوده و خود را مقید به دیانت و وفاداری میدانند لذا همیشه باید قدردان آنها باشیم. ما چه در زمان جنگ و چه در زمان سازندگی شاهد همت والای مردم بیرجند و دیگر شهرستانهای استان بوده و هستیم.

وی با بیان اینکه یکم تیرماه به عنوان روز تبلیغ و اطلاعرسانی معرفی شده است، تصریح کرد: بسیاری از روستاهای ما ظرفیت پذیرش عالمان دینی را دارند ولی متاسفانه بدون مبلغ دینی هستند و این امر نیازمند همت و تلاش مردم و مسئولان است. چرا که خلاء وجودی مبلغ دینی زمینه ورود عوامل اجنبی به استان را فراهم نموده و آنها را به طمع وا میدارد و ما اینک میبینیم دشمنان امکانات زیادی را علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و اسلام فراهم کردهاند و ما را بمباران تبلیغاتی میکنند چون ما را مخالف عقاید خود میدانند.

https://shoma-weekly.ir/RQLqMr