شهرستانها

مبارزه با فساد اولویت کاری سیستان و بلوچستان

فروشندگان مواد مخدر نیز به‌صورت خرد اقدام به فروش انواع مواد مخدر صنعتی و روانگردان‌ها در محله‌ها و مراکز تفریحی و پارک‌ها و... می‌نمایند که باید توسط نیروهای پلیس و نهاد‌های مدنی تحت کنترل درآیند. البته برای مبارزه با این معضل اجتماعی تلاش می‌شود؛ ولی به‌نظر می‌رسد لازم است بیشتر تلاش نمایند تا با این پدیده به‌صورت جدی برخورد شود تا دسترسی افراد مختلف جامعه به مواد مخدر قطع شود. به‌طور مسلم وقتی دسترسی به این‌گونه مواد راحت باشد، نوجوانان و جوانان نیز به‌راحتی فریب خورده و سرانجام گرفتار اعتیاد می‌شوند.
غلام محمد طاهری- موضوع مبارزه با فساد را تا زمانی که ریشهکن نشده است، هرگز نباید فراموش کرد؛ چون این مقوله یکی از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب امام خامنهای است. لذا لازم است این مهم را به دور از جنجالهای سیاسی و سیاهنمایی مغرضانه و تشویش اذهان عمومی مرتب یادآوری نمود و هر فردی که تأثیرگذار است باید در هر جا که حضور دارد با این پدیده شوم برخورد نماید.

فساد ستیزی یکی از آرمانهای بنیانگذار جمهوری اسلامی بوده و امام راحل رحمت الله علیه و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنهای همواره برای مراقبت در برابر این آفت خطرناک توجه و هشدار دادهاند و در افکار عمومی اعم از مردم و مسئولین، همه از معضل فساد اعلام انزجار میکنند؛ بنابراین مبارزه با فساد خیلی نیاز به نشست و همایش ندارد، بلکه بیشتر نیازمند عنصری اساسی بهنام تصمیم قاطع است.

شنیدن این رذیله اجتماعی دل آدمی را خون میکند؛ همچنانکه نارضایتی ولی امر مسلمین نسبتبه این موضوع کاملاً مشهود است. آنجا که در جواب کوتاه به نامه معاون اول رئیسجمهور که خواستار صدور پیامی برای همایش ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد شده بود مرقوم فرمودند: «مگر وضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست؟ چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمیگیرد که نتیجه را همه بهطور ملموس مشاهده کنند؟» ما امیدواریم که مسئولین توجه ویژه به موضوع فساد داشته باشند تا انشا الله شاهد جامعهای باشیم که کمترین میزان فساد را هم نداشته باشد. امروز اعتیاد به مواد مخدر یکی از نگرانیهای مهم خانوادههای ما در زاهدان و دیگر شهرهای استان است؛ لذا باید ضمن آموزش لازم به خانوادهها و جوانان توسط مراجع ذیصلاح، آنها را با خطرات این پدیده شوم آشنا نمود تا در دام اعتیاد گرفتار نشوند. اگر مسئولین فرهنگی استان یا مراجع بازدارنده در جرایم، در امر اطلاعرسانی و آگاهیبخشی عمده فعالیت را انجام دهند؛ لذا قوای قهری در استان یا در کشور کمترین انرژی را در این راه مصرف خواهند کرد. علاوهبر اینکه قاچاقچیان مواد مخدر بهصورت مافیایی از طرق مختلف از جمله شبکههای اجتماعی به تبلیغ و فریب جوانان و نوجوانان میپردازند. بسیاری از معتادان و فروشندگان مواد مخدر نیز بهصورت خرد اقدام به فروش انواع مواد مخدر صنعتی و روانگردانها در محلهها و مراکز تفریحی و پارکها و... مینمایند که باید توسط نیروهای پلیس و نهادهای مدنی تحت کنترل درآیند. البته برای مبارزه با این معضل اجتماعی تلاش میشود؛ ولی بهنظر میرسد لازم است بیشتر تلاش نمایند تا با این پدیده بهصورت جدی برخورد شود تا دسترسی افراد مختلف جامعه به مواد مخدر قطع شود. بهطور مسلم وقتی دسترسی به اینگونه مواد راحت باشد، نوجوانان و جوانان نیز بهراحتی فریب خورده و سرانجام گرفتار اعتیاد میشوند.

متأسفانه امروزه این پدیده شوم دامنگیر جامعه ما بهخصوص جوانان شده است و اگر مسئولین و مردم و افراد تأثیرگذار مثل علمای شیعه و سنی، معتمدین و ریشسفیدان، دانشگاهیان و فرهنگیان بهخصوص ادارات و سازمانهای ذیربط و از همه مهمتر نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی بهصورت جد و قاطع وارد عمل نشوند و برخورد با این پدیده را گرفتار مرور زمان کنند و فقط وقت را با برگزاری جلسات، سمینارها و تصمیمات ناقص و کم اثر در این باره بگذرانند، این مشکل همچنان باقی خواهد ماند و جامعه اسلامی ما آلوده و بیمار خواهد شد و یقیناً یکی از اهداف دشمنان ما هم همین است.

شرط لازم مبارزه با دشمنان و همچنین تلاش برای حفظ کیان اسلام، تقویت اخوت و برادری شیعه و سنی در جوامع اسلامی و همچنین در ایران عزیز است. این انسجامی که از آن دم میزنیم مربوط به مقطع خاصی از زمان نیست؛ بلکه اهمیت این موضوع، همیشگی است.

https://shoma-weekly.ir/rbfbdI