اقتصاد

مبادلات باید به سمت غیردلاری هدایت شود

اگر تاجر ایرانی از کشور دیگر اقدام به خرید یا پرداخت پول کند، قطعا با سنگ‌اندازی‌ غربی‌ها مواجه می‌شود و بهترین راهی که می‌توان تحریم‌های غربی را کنار زد، انعقاد پیمان‌های دوجانبه و چندجانبه است که موجب تقویت واردات و صادرات کشور بخصوص با کشورهای آسیایی می‌شود.


اسدالله عسگراولادی، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین به جام‌جم گفت: در برجام قرار بود که همه تحریم‌ها یکباره برداشته شود، اما متاسفانه این موضوع را شاهد نبودیم و هنوز هم برای مبادلات ارزی با مشکل زیادی مواجه هستیم و برای رفع معضل این جریان باید مبادلات خود را به سمت غیردلاری هدایت کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: اگر تاجر ایرانی از کشور دیگر اقدام به خرید یا پرداخت پول کند، قطعا با سنگ‌اندازی‌ غربی‌ها مواجه می‌شود و بهترین راهی که می‌توان تحریم‌های غربی را کنار زد، انعقاد پیمان‌های دوجانبه و چندجانبه است که موجب تقویت واردات و صادرات کشور بخصوص با کشورهای آسیایی می‌شود.

عسگراولادی اظهار کرد: حذف این سیاست از برنامه ششم توسعه که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز است، کارشناسی نیست و باید به متن اصلی برگردانده شود.

این فعال اقتصادی گفت: برای کشوری مانند ایران که قصد کسب قدرت منطقه‌ای دارد، باید پیمان‌های دوجانبه را در برنامه قرار دهد و با این کار بخش زیادی از مشکلاتمان رفع خواهد.

https://shoma-weekly.ir/v0hoCz