ورزش

ماهیت فدراسیون نجات غریق خدمت به مردم است

زندگی یک عطیه ی خدایی است که قدرش را نمی دانیم. زندگی یک نعمت بزرگ و فرصت محدود است که باید آن را برای خدمت به مردم غنیمت بشماریم و ماهیت اصلی فدراسیون نجات غریق هم خدمت باشد
مهندس سیدمصطفی میرسلیم، رئیس فدراسیون نجات غریق با بیان این مطلب در مجمع سالیانه این فدراسیون که به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان در اهواز برگزار شد، گفت: اهمیت این قضیه به لحاظ کارشناسی بینالمللی آن قدر بالا است که هیچ فعالیت آبی نمیتواند، صورت بگیرد، مگر در حضور ناجی غریق، حتی خود مسابقات نجات غریق هم بدون حضور منجی برگزار نخواهد شد و این اهمیت رسمیبودن کار را نشان میدهد؛ چراکه در آن جان یک انسان در میان است.

وی افزود: درست است که ما در بعد قهرمانی هم فعالیت میکنیم؛ اما افتخار ما جای دیگر است، آن هم جایی که مردم را از غرقشدن نجات میدهیم و وقتی این کار صورت میگیرد، آن وقت قهرمان هستیم. در هر صورت قهرمان واقعی کسی است که از هیچ چیزی دریغ نمیکند و حتی افرادی هم داشتهایم که در این راه جان خود را از دست دادهاند.

عضو تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: باید به انتخاب بهترین منجیان برسیم و افرادی که جوانتر هستند و میخواهند در این زمینه کار کنند، باید آمادگی داشته باشند و خواهشم این است، برای اینکه بتوانیم ویژگی مهم منجیان را ارتقاء دهیم، باید نکانی را در پرونده آنان بهصورت مرتب در نظر بگیریم. اگر شما اعضای مجمع نظراتی دارید به ما بگویید و ما حتما از نظرات کارشناسیتان که بسیار هم ارزشمند است، استفاده میکنیم.

رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی بیان کرد: باید به اندازه ظرفیت خودمان از سواحل استفاده کنیم ما «41» میلیون نفر مراجعهکننده به سواحل داشتهایم که این تعداد اصلا ظرفیت پذیرش سواحل ما نیست. به همین منظور تمامی رؤسای هیئتها ظرفیت پذیرش مراجعهکنندگان برای استفاده از اماکن آبی استانهای خودشان را مشخص کنند و این آمار را حداقل تا شش ماه آینده به ما اطلاع دهند.

وی اضافه کرد: در خوزستان ساحل دریا و رودخانه اساسی داریم؛ ولی متأسفانه بیشترین غریق را در این استان داشتهایم و باید فکر کنیم که چه کاری باید انجام بدهیم تا از تعداد غرقشدگان کم شود. یکی از اقدامات این است که باید مکانهایی را که پرخطر هستند و مردم به آن نقاط مراجعه میکنند، شناسایی کنیم که این کار برای استان خوزستان انجام نشده است. برای شناسایی این مکانها باید وقت بگذاریم، چراکه جان یک نفر بسیار با ارزش است و در این زمینه شعار هم ندهیم و با اولویت هم این کار را انجام دهیم تا مردم با خیال راحت از امکانات آبی برخوردار شوند.

مهندس میرسلیم خطاب به مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: از شما میخواهم که مشکل مکانهای پرخطر را شناسایی و برطرف کنید تا انشاءالله سال آینده آمار 250 غرقشده این استان به طور مثال به نصف کاهش یابد و اگر هم به صفر برسد که بسیار خوب است و خوشحال هم خواهیم شد. پیش از سخنان رئیس فدراسیون نجات غریق دکتر غلامرضا شعبانی بهار معاون وزیر ورزش و جوانان در امور توسعه ورزش همگانی گفت: ما از مجموعه فعالیتهای فدراسیون نجات غریق رضایت کامل داریم و جزء فدراسیونهای خوب ما محسوب میشود و حاشیهای برای دولت یا وزارت ورزش و جوانان ایجاد نکرده است؛ در حالی که برخی از فدراسیونها حتی دولت را هم درگیر میکنند!

اسفندیاری نایب رئیس فدراسیون نجات غریق یکی از سخنرانان این مجمع بود که گفت: در ده سال اخیر «75» هزار غرق شده داشتیم! سؤالام این است که وظیفه چه نهاد و چه کسی است که شرایط لازم را برای فدراسیون نجات غریق مهیا کند تا مسافرین بهراحتی بتوانند از آب دریا استفاده کنند؟ مگر یکی از وظایف مهم دولت پیشگیری از امراض نیست. کاری که ما انجام میدهیم در راستای محققشدن همین هدف است که باید کمک حال ما باشد.

در این مجمع گزارش و عملکرد مالی فدراسیون نجات غریق و نیز تقویم ورزشی امدادی این فدراسیون قرائت و به تصویب رسید.

https://shoma-weekly.ir/qAwqPm