شهرستانها

ماهیت شوراهای شهر با سیاسی کاری منافات دارد

محمدحسین شفیعی ها دبیر حزب موتلفه استان قزوین گفت: ما هنوز در ارائه لیست انتخابات به نقطه نهایی حتی نزدیک هم نشده‌ایم و صرفا در مرحله بیان کلیات هستیم.
محمدحسین شفیعی ها دبیر حزب موتلفه استان قزوین گفت: ما هنوز در ارائه لیست انتخابات به نقطه نهایی حتی نزدیک هم نشدهایم و صرفا در مرحله بیان کلیات هستیم.

وی که درخصوص ارائه لیست واحد اعضای شورای شهر توسط اصولگرایان در استان سخن می گفت افزود: تصور می کنم هنوز زود است و ما به نقطه نهایی حتی نزدیک هم نشدهایم و صرفا در مرحله بیان کلیتها هستیم؛ قطعا اصولگرایان با هم نشست و برخاست دارند، مشورت میکنند و ما از جهت تشکیلاتی در پی دنبال کردن هرچه جدیتر مسایل هستیم. شفیعی ها اظهار کرد: افراد زیادی رغبت نشان داده و تلاش کرده اند که در لیست حضور داشته باشند، اما قاعدتا تمامی اصولگرایان به علت محدودیت لیست 9نفره، در آن جای نخواهند گرفت و طبیعی است که عدهای بهطور مستقل حضور پیدا کنند.
وی در پاسخ به این سوال که گفته می
شود برخی نهادهای حاکمیتی در لیست اصولگرایان اعمال قدرت میکنند، بیان کرد: برای دستگاههای حاکمیتی پسندیده نیست که در نحوه شکلگیری یک جریان دخالت داشته باشند.

دبیر حزب موتلفه استان خاطرنشان کرد: هنوز هیچ جزییاتی درباره کم و کیف لیست مشخص نیست و اگر جایی فهرستی اعلام میشود کذب محض است و در جهت تخریب جریان اصولگراست.

شفیعی ها ادامه داد: ما معتقدیم که شورا اساسا جایی برای سیاسیکاری نیست و ماهیت عملکرد شورا سیاسیبودن را برنمیتابد؛ افراد حاضر در شورا تکتک میتوانند انسانهایی با سمتوسوی مختلف فکری و سیاسی باشند، اما این امر در تصمیمات آنها که عمدتا مربوط به شهر است نباید نمود داشته باشند و در قزوین خصوصا در این دوره این مهم رعایت شده است. وی عملکرد شوراها را مورد اشاره قرار داد و گفت: تغییر چهره شهر، تصمیمات و فعالیتهای مناسب هم نشان از عملکرد مثبت شورا در این مدت دارد.
دبیر حزب موتلفه در استان عدم معرفی فرد علی
البدل به شورا را کاری صد درصد سیاسی از سوی فرماندار دانست و یادآور شد: این عمل فرمانداران ناخودآگاه اعضا را به سمت واکنش نشان دادنهای سیاسی پیش برده و این خود موجب به حاشیه راندن شورا و سیاسیکردن آن می شود.

https://shoma-weekly.ir/7gcmZX