اقتصاد

مانع واردات کالاهای آمریکایی شوید

ما نیز در جمهوری اسلامی ایران باید آمریکا را تحریم کنیم و لذا مسئولان باید از ورود کالاهای آمریکایی به کشور و انجام معاملاتی که یک سر آن به آمریکا ختم شود جلوگیری کنند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران نیز باید آمریکا را تحریم کند، گفت:مسئولان باید از ورود کالاهای آمریکایی به ایران جلوگیری کنند.

محمدرضا ملکشاهی راد نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی بیان داشت:نظام استکباری آمریکا دشمنی خود را با ملت ایران و اصل اسلام عزیز به اثبات رسانده است و با نگاهی به پرونده آمریکاییها از پیش و پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ظلمهای بیشمار آمریکا به مردم ایران را میبینیم.

وی افزود:آمریکاییها پس از انقلاب اسلامی ایران در دوران مختلف توطئههایی را علیه ملت ایران انجام دادهاند و لذا ملتی که چنین دشمنی را میشناسد نباید هرگز به آن اعتماد داشته باشد .

نماینده مردم خرمآباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی اعتماد کردن به آمریکا را نشان از ساده لوحی و سادگی افراد دانست و عنوان داشت:در مسئله هستهای مسئولان کشورمان برای اینکه به دنیا نشان دهند که جمهوری اسلامی ایران اهل تعامل و گفتگو است با کشورهای 5+1 پای میز مذاکره نشستند که نهایتاً این مذاکرات منجر به توافقنامه هستهای شد.

وی برجام را تفاهمنامهایی نه چندان دلچسب برای ایران دانست و اظهار داشت:از همان ابتدای امضای برجام مقام معظم رهبری پیشبینی کردند که آمریکا به عهد خود پایبند نمیماند و عهد شکنی میکند و دیدیم که اینچنین هم شد و آمریکاییها خیلی راحت عهدشکنی کردند.

ملک شاهیراد گفت:با توجه به نقض برجام از سوی آمریکا و تمدید تحریمها علیه ملت ایران،ما نیز باید راههای مقابله داشته باشیم و به بدعهدی آمریکا پاسخ دهیم.

وی افزود:بر این اساس ما نیز در جمهوری اسلامی ایران باید آمریکا را تحریم کنیم و لذا مسئولان باید از ورود کالاهای آمریکایی به کشور و انجام معاملاتی که یک سر آن به آمریکا ختم شود جلوگیری کنند.

این نماینده مجلس عنوان کرد:برای مقابله با بد عهدی آمریکا تعدادی از نمایندگان بهدنبال تصویب طرحی 3 فوریتی بودند که این کار صورت نگرفت اما یقیناً مجلس در نهایت با تمدید تحریمها و نقض برجام از سوی آمریکا مقابله به مثل کرده و تصمیم متناسبی میگیرد.

وی خاطرنشان کرد:در این راستا باید به این موضوع توجه داشته باشیم که تمدید تحریمها علیه ایران از سوی آمریکا فقط بدعهدی آمریکا بوده و ممکن است حتی اروپاییها هم به این موضوع اعتراض داشته باشند و شاید طرفهای اروپایی به توافق خود پابرجا بمانند.

ملک شاهیراد ابراز داشت: مقابله ما با بد عهدی آمریکا با مقابله با برجام متفاوت است و ما باید با نگاه متفاوتی به بد عهدی آمریکا نگاه کنیم و اقدام متقابل را با توجه با این موضوع انجام دهیم.

https://shoma-weekly.ir/YNiPxq