ورزش

مانع‌تراشی برای حضور مجدد «یزدانی‌خرم» در ورزش

امروزه اصل مدیریت در پیشرفت و پسرفت ورزش کشور ما غیرقابل انکار است و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما متأسفانه چیزی که در ورزش ما شروع شده این اصل است و آنچه در اولویت قرار گرفته فعال شدن دست‌های پشت پرده و جلوگیری از حضور مدیران کارنامه‌داری چون حاج محمدرضا یزدانی‌خرم است.
امید توکلی- کشتی ایران در شرایط خاصی بهسر میبرد و قرار است بهزودی با برگزاری مجمع و انتخابات رئیس فدراسیون کشتی تعیین شود. رئیسی که بتواند این ورزش ملی و پرافتخار کشورمان را از این وضع ناامید کننده نجات دهد اما شنیدن برخی از اخبار نمیتواند چندان خوشایند باشد!

اظهارات اخیر عارف ربطی به عنوان یک برادر شهید و کارشناس و دلسوز کشتی که چندین سال بیادعا و پرتلاش در فدراسیون کشتی زحمت کشیده میتواند از هر حیث تأمل برانگیز باشد.

دبیر سابق فدراسیون کشتی در خصوص انتخابات ریاست این فدراسیون و حضور مجدد حاج محمدرضا یزدانیخرم میگوید: با توجه به وضعیت حاکم بر ورزش، بعید میدانم به یزدانیخرم اجازه حضور مجدد در فدراسیون کشتی را بدهند! البته یزدانیخرم مدیریت و قابلیتهای خود را در عمل ثابت کرده و مطمئناً یکی از مدیران لایق و توانمند کشور محسوب میشود اما با توجه به وضعیت کنونی اجازه حضور به او را نخواهند داد!

یزدانیخرم شانس زیادی برای موفقیت در مجمع ندارد، نه اینکه توان و قابلیت نداشته باشد، بلکه دستهایی در کار است که نمیگذارند وی بار دیگر به عرصه ورزش بازگردد! یزدانیخرم بهترین گزینه و بهترین رئیس موفق فدراسیون کشتی برای حضور در مجمع انتخابات است.

در شرایطی که خیلی از اهالی ورزش، گوش شکستهها، کشتینویسها و اعضای مجمع از کاندیداتوری یزدانیخرم حمایت کرده و منتظرند تا در مجمع این مدیر با کفایت رأی بیاورد و ورزش اول مملکتمان را از بلاتکلیفی نجات دهد، متأسفانه مانع تراشی از حضور مجدد وی از سوی برخی از مقامات عالی ورزش آغاز شده است! متأسفانه نخبهکشی در ورزش کشورمان نه متعلق به امروز که از هشت سال گذشته رسم مألوف بوده است!

اگر کمی دقت کنیم، متوجه این نکته میشویم که معمولاً ارج و قرب مدیران موفق را نگه نداشته و به طرفهالعینی در جهت تخریب آنها قدم برمیداریم! به راستی کیست که حاج محمدرضا یزدانیخرم را نشناسد؟ کدام کارشناس منصف و دلسوزی میتواند نقش یزدانیخرم را در موفقیتهای ورزشهای والیبال و کشتی نادیده بگیرد؟ اصلاً موفقیت کشتی ایران در المپیک لندن محصول مدیریت یزدانیخرم بود. همه ما شاهد بودیم که پس از برکناری تعجب برانگیز یزدانیخرم چگونه یک سرپرست با ابلاغی تاریخ گذشته کشتی را در بلاتکلیفی نگه داشت و حالا...

امروزه اصل مدیریت در پیشرفت و پسرفت ورزش کشور ما غیرقابل انکار است و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما متأسفانه چیزی که در ورزش ما شروع شده این اصل است و آنچه در اولویت قرار گرفته فعال شدن دستهای پشت پرده و جلوگیری از حضور مدیران کارنامهداری چون حاج محمدرضا یزدانیخرم است.

نکته آخر اینکه حرف و سخنها را باید وزارت ورزش و شخص دکتر عباسی جدی بگیرند. اینکه کشتی ما به کجا رسیده و به کجا خواهد رفت؟ سؤالی است که با بیتفاوتی وزیر ورزش در قبال انتخابات فدراسیون کشتی جوابی تلخ خواهد داشت. به هر حال گفتن وظیفه ما بود!

https://shoma-weekly.ir/t7Z8kT