شهرستانها

ماجرای جاسازی اسلحه در جعبه های خرما توسط منافقین

به‌خوبی خاطرم هست عده‌ای از منافقین در بیرون از زندان تعدادی اسلحه را در کارتن خرما جاسازی کرده بودند تا در زندان تحویل دستگیرشدگان بدهند. آنها قصد داشتند با مسلح کردن منافقین زندانی شده زندانبان‌ها را ترور کنند. البته موفق نشدند و سلاح‌ها کشف شدند و قاضی حکم اعدام آن دو نفر را صادر کرد.
عبدالله فاتحی در خصوص فعالیتهای مسلحانه منافقین در استان بوشهر گفت: در این شهر منافقین با اقداماتشان بعضی از مناطق شهر بوشهر را ناامن کردند. یکی از اینها با اسلحه یوزی در دستش سوار بر موتور به درب سپاه پاسداران تیراندازی کرد که بعد از اینکه تعقیبش کردند موتور را رها و فرار کرد. خوشبختانه طی آن حادثه نتوانست کسی را به شهادت برساند. همچنین یکی از منافقین در تروری کور به رئیس آموزش و پرورش استان تیراندازی کرد که خوشبختانه نتوانست آسیبی به ایشان برساند. ضارب بعد از این اقدام گریخت و نهایتاً در بندر گناوه شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: در شهرهایی مثل سعدآباد (دشتستان) و برازجان منافقین به عدهای از حزباللهیها، متدینین و افراد عادی تیراندازی و آنها را شهید کردند. آمار دقیقی ندارم، ولی ظاهراً سه چهار نفر در روستاها و شهرهای اطراف دشتستان ترور و شهید شدند. همچنین خانمی در شهرستان دیّر به دست منافقین کوردل به شهادت رسید.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه یادآور شد: آنها طی یکسری اقدامات به چند مورد از مراکز استان از دور تیراندازی کردند. در واقع هدف سازمان مجاهدین خلق و وابستههای آنها از اینگونه اقدامات ایجاد ناامنی، رعب و وحشت در استان بود که چند نفرشان هم در درگیریها کشته شدند. ضمن اینکه موفق نشدند به اهدافشان برساند.

وی خاطرنشان ساخت: منافقین در استان بوشهر نتوانستند فعالیت چندانی کنند و این قضیه در استان جمع شد، چون هم تعدادشان کم بود و هم مردم استان ما هوشیارانه برخورد میکردند و هم نیروهای سپاه و بسیج بهقدری مسلط بودند که منافقین نتوانستند کار زیادی انجام بدهند. آن موقع کمیته در استان ما فعال نبود و بیشتر زحمات به دوش سپاه و بسیج استان بود.

فاتحی در خصوص اقدام دو تن از دستگیرشدگان منافق در زندان بوشهر اظهار کرد: بهخوبی خاطرم هست عدهای از منافقین در بیرون از زندان تعدادی اسلحه را در کارتن خرما جاسازی کرده بودند تا در زندان تحویل دستگیرشدگان بدهند. آنها قصد داشتند با مسلح کردن منافقین زندانی شده زندانبانها را ترور کنند. البته موفق نشدند و سلاحها کشف شدند و قاضی حکم اعدام آن دو نفر را صادر کرد.

https://shoma-weekly.ir/8qwAOb