زنان

ماجراجویی یانکی‌ها در موضوع گسترش حجاب

پلیس نیویورک زن مسلمانی را وادار می‌کند تا حجابش را از سربردارد و البته وقتی در برابر این حرکت پلیس شکایت می‌کند، این‌طور پاسخ می‌شوند که اینجا آمریکا است و ما به حجاب تو اهمیتی نمی‌دهیم. این اقدام پلیس نیویورک باعث شد تا این بانوی محجبه به مراجع قضائی آمریکا شکایت کند، هرچند ممکن است رای دادگاه به ضرر خودش باشد؛ اما نکته‌ای که در این میان حائز اهمیت است قربانی‌شدن زنان در ماجراجویی‌های نژادپرستانه آمریکایی‌ها است. ماجراجویی‌هایی که گاهی شدت و دامنه آن در اروپا هم مشاهده می‌شود و به همین علت این کشورهای غربی به ظاهر متمدن را برای زنان تبدیل به اماکنی ناامن می‌کند
الهه سیف اللهی- ینگ دنیا آنقدرها هم که میگویند و خودشان ادعا میکنند، برای آدمها جای امن و امانی نیست با این همه فریاد به ظاهر آزادی که در آنجا سر میدهند حالا دیگر کمتر کسی باور میکند که بتواند آزادی دلخواهش را در آنجا جستجو کند؛ اما این شرایط بیشک برای زنان مسلمان سختتر است. درست در آخرین هفته منتهی به پاییز در اقدامی شبهنژادپرستانه پلیس نیویورک زن مسلمانی را وادار میکند تا حجابش را از سربردارد و البته وقتی در برابر این حرکت پلیس شکایت میکند، اینطور پاسخ میشوند که اینجا آمریکا است و ما به حجاب تو اهمیتی نمیدهیم.

این اقدام پلیس نیویورک باعث شد تا این بانوی محجبه به مراجع قضائی آمریکا شکایت کند، هرچند ممکن است رای دادگاه به ضرر خودش باشد؛ اما نکتهای که در این میان حائز اهمیت است قربانیشدن زنان در ماجراجوییهای نژادپرستانه آمریکاییها است. ماجراجوییهایی که گاهی شدت و دامنه آن در اروپا هم مشاهده میشود و به همین علت این کشورهای غربی به ظاهر متمدن را برای زنان تبدیل به اماکنی ناامن میکند، این در حالی است که اقدامی نظیر کشف حجاب از شهروندان زن مسلمان در تناقض جدی با موضوع آزادیهای فردی است.اما با نگاهی کوتاه به این رویداد و حوادث مشابه آن ترس غرب نسبت به فراگیرشدن اسلام و مظاهر آن بهویژه در حوزه زن و خانواده بیش از پیش آشکار میشود؛ زیرا فراگیرشدن اندیشه اسلام حقیقی و تفکرش نسبت به زن، باعث میشود تا هرگونه تفکر تبعیض نژادی و اندیشهای که میخواهد زن را تبدیل به کالای جنسی کند، محو شود و از این طریق نظام سرمایهداری، بخشی از سرمایهگذاریهایش به تاراج برود. از همین رو است که هر روز در غرب شاهد نقض حقوق زنان مسلمان از سوی پلیس یا اقلیتهای وابسته به حاکمیتها هستیم تا مبادا اندیشه صحیح اسلام به دور از هرگونه قرائت افراطگرایانه از جنس اسلام آمریکایی از قبیل طالبان، القاعده و داعش وارد دنیای غرب شود و زن را به تفکر نسبت به هویت حقیقی انسانی خود وا دارد.

https://shoma-weekly.ir/uzX5fx