شهرستانها

مؤتلفه یک جریان انقلابی فعال، بی‌ادعا و مسئولیت‌پذیر است

این حزب و شخصیت‌هایی چون مرحوم مهدی عراقی، عسکراولادی، شفیق، امانی و امثالهم، از سرمایه‌های انقلاب اسلامی هستند که جان و مال خود را برای پیروزی انقلاب در طبق اخلاص گذاشتند.
اعضای حزب مؤتلفه اسلامی استان مرکزی به مناسبت سالروز شهادت شهدای مؤتلفه با آیتالله دری نجفآبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی دیدار کردند.

آیتالله دری در این دیار بر نقش بیبدیل مؤتلفه اسلامی در صحنههای مختلف انقلاب اسلامی و دفاع از ارزشهای انقلاب تأکید کرد و گفت: مؤتلفه اسلامی از ابتدای نهضت همواره در کنار امام خمینی(ره) و در صحنههایی چون سخنرانی امام در مدرسه فیضیه قم، مخالفت با لایحه انجمنهای ایالتی و ولایتی، قیام 15 خرداد، قیام مردم ورامین، قم و تهران و امثالهم حضوری فعال و انقلابی داشته است.

امام جمعه اراک از حزب مؤتلفه اسلامی بهعنوان یک جریان انقلابی فعال، بیادعا و مسئولیتپذیر یاد کرد و گفت: این حزب و شخصیتهایی چون مرحوم مهدی عراقی، عسکراولادی، شفیق، امانی و امثالهم، از سرمایههای انقلاب اسلامی هستند که جان و مال خود را برای پیروزی انقلاب در طبق اخلاص گذاشتند.

وی ماجرای ترور حسنعلی منصور را یکی از اقدامات انقلاب مؤتلفه اسلامی دانست که در دفاع از استقلال کشور و اسلام و مرجعیت صورت گرفت. آیتالله دری در ادامه افزود: شهدای مؤتلفه اسلامی که در 26 خرداد سال 44 به شهادت رسیدند، آگاهانه و شجاعانه وارد صحنه شدند و با ترور منصور نشان دادند که کشور از نیروهای مومن انقلابی خالی نیست و اجازه نخواهند داد که استقلال کشور با قراردادهای ننگین و استعماری به تاراج برود و به اسلام و مرجعیت شیعه توهین شود.

وی شهدای مؤتلفه را آگاه به شرایط زمان دانست و گفت: این شهدای گرانقدر با نظرخواهی از مراجع آن زمان دست به ترور منصور زدند و پس از دستگیری در بیدادگاه شاه شجاعانه گفتند که ما اگر به شاه دسترسی داشتیم او را ترور میکردیم چون ام الفساد شاه است.

وی با گرامی داشتن یاد و خاطره شهدای مؤتلفه اسلامی گفت: امروز شما بهعنوان میراث داران این شهدا وظیفه و رسالت سنگینی بر عهده دارید و باید در جهت عملیاتیکردن نظرات و دیدگاههای مقام معظم رهبری اقدام کنید و در فضای فرهنگی با ارائه طرحها و ایدههای خوب و سازنده به این حوزه سامان بدهید و در عرصه اقتصادی نیز با تدوین برنامههای منطقی و مفید در جهت تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی گام بردارید و از جذب و تربیت جوانان نیز غفلت نکنید.

https://shoma-weekly.ir/qul9jz