شهرستانها

مؤتلفه بر اخلاق انتخاباتی در استان نظارت کند

این مسئله جزء تعالیم اسلامی نیست که اشخاص با تمسک به راه‌های نامناسب سعی در تصاحب کرسی‌های مجلس را داشته باشد این امر بایستی جلوگیری شود و من انتظار دارم اعضای مؤتلفه استان نظارت بر این امر داشته باشند تا چنین فضایی در استان شکل نگیرد.
استاندار قزوین گفت: حزب مؤتلفه اسلامی استان قزوین جایگاه برجسته در فعالیتهای سیاسی و انقلابی این استان دارد.

مرتضی روزبه در دیدار اعضای حزب مؤتلفه اسلامی استان قزوین با بیان این مطلب افزود: در جامعهای که با ناهنجاریهای اجتماعی و فرهنگی مواجه هستیم، بایستی بهترین شرایط را برای الگو سازی مناسب انجام دهیم.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت با توجه به وجود اختلافات سلیقهای ادامه داد: اختلافات سلیقهای امری طبیعی است و باید این اختلافات در زمینههای سیاست خارجی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و... اداره جامعه باشد و نباید اختلافات احزاب اختلافات شخصی باشد و منجر به تخریب شخصیت افراد گردد.

وی ادامه داد: این اختلافات عمیق نیست و بایستی در فضای وحدت و همدلی پیش رود؛ زیرا التهابآورکردن شرایط و اهداف خود را با بد اخلاقی پیشبردن زیبنده تربیت دینی و جمهوری اسلامی نیست. صحنههای انتخابات ما نباید صحنه تجارتخانه باشد، بلکه باید در نظام اسلامی که براساس نظام سیاسی دینی است بایستی این رفتارها مشاهده نشود و این امر با اهداف بلند امام (ره) و شهدا همخوانی ندارد.

روزبه تاکید کرد: این مسئله جزء تعالیم اسلامی نیست که اشخاص با تمسک به راههای نامناسب سعی در تصاحب کرسیهای مجلس را داشته باشد این امر بایستی جلوگیری شود و من انتظار دارم اعضای مؤتلفه استان نظارت بر این امر داشته باشند تا چنین فضایی در استان شکل نگیرد.

وی ادامه داد: در حوزههای فعالیتهای سیاسی به تفکرات ارزشی نیازمندیم و بایستی در این مسیر شخصیتهای اصیل و ریشهدار پا به عرصه بگذارند.

استاندار قزوین تدوین سند چشمانداز حزب مؤتلفه اسلامی را یک قدم مناسب اعلام کرد و افزود: احزاب بایستی در دیگر حوزههای با اهمیت در استان نیز نظرات و راهکارهای کارشناسی ارائه دهند و در حوزههای فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی ورود پیدا کند و صرفا به مسائل حساس سیاسی نباید بپردازند.

وی در ادامه مرحوم انصاریان معاون سیاسی فقید این حزب در استان را فردی با کارنامه درخشان سیاسی نامید و افزود: مرحوم محمود انصاریان یکی از افراد اثرگذار بر عرصههای سرنوشتساز این استان بود که به صورت فعال در حزب قزوین فعالیت داشت. ایشان زندگی بر مبنای اعتقاد داشت. مرحوم انصاریان بهعنوان یکی از نیروهای فعال و اثرگذار حزب مؤتلفه اسلامی از گذشته کارنامه درخشانی دارد. وی یک مدل تربیت و بلوغ سیاسی است و لازم است نقش و رفتار ایشان در قالب یک کتاب تدوین و به چاپ رسد تا برای نسلهای آینده الگویی در فعالیتهای سیاسی باشد.

https://shoma-weekly.ir/jmUo5q