شهرستانها

مؤتلفه اسلامی باید نسل آینده را مدیریت کند

در حقیقت مؤتلفه اسلامی مجموعه‌ای است که امام(ره) کادر انقلاب را با آن فراهم و یارگیری کرد برای اینکه اگر انقلاب پیروز شد افراد شناخته شده و معتبر و مطمئن و قابل اعتمادی در اختیار امام باشند تا بتوانند مسئولیت‌ها را در دوره انتقال به ایشان واگذر کنند. پس مؤتلفه اسلامی یک تشکیلات مقطعی نیست.
حجتالاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: در تشکیلات مؤتلفه اسلامی دو واژه بسیار زیبا بهکار رفته است یکی ائتلاف و دیگری اسلام که ائتلاف به معنی پیوند دلها و فکرها با یکدیگر میباشد و پیوند مایه رشد است. همانطور که یک درخت را وقتی پیوند میزنیم شاهد رشد آن و ثمرات خوب و فراوان آن میشویم؛ زیرا وقتی پیوند بخورد رشدش چشمگیر است و میوههایش دلپذیرتر است. همین حادثهای که در پیوند یک درخت ممکن است پیش بیاید، در پیوند دلها هم هست اسلام هم به عنوان یک دین انسانی و یک دین واقعبینانه یکی از طرحهای سبک زندگیش یکی از قشرهای تأسیس جامعه دینی و پیوند دلهاست.

وی که در دیدار با دبیر و اعضای حزب مؤتلفه اسلامی استان سخن میگفت ضمن ابراز خرسندی از این دیدار اظهار داشت: اینجا (دفتر نمایندگی ولی فقیه) خانه ولایت میباشد و امیدوارم کما فی السابق که در مسیر امامت و ولایت با انگیزه دینی و اخلاص عمل گام بر میداشتید، همچنان این صراط مستقیم را با توفیقات الهی و با قوت و قدرت بیشتر انشا الله ادامه دهید.

امام جمعه بجنورد افزود: قرآن در یک جا میفرماید «انما المومنون اخوه» مومنان برادرند برادر یعنی هر چه برای برادر طبیعی خودشان خواهانند برای برادر دینی شان هم بخواهند و نیز بر محور تقوای الهی حرکت کنند و خدا هم بر این جمع عنایت ویژه دارد و هرجا ائتلاف باشد برادری باشد و هر جا جماعت با هم همراهی داشته باشند رحمت خدا هم آنجاست.

وی ادامه داد: اگر واژه اسلامی در کنار مؤتلفه نبود، ارزشی نداشت؛ زیرا این پیوند اسلامی است که محتوای کار است مؤتلفه قالب کار است مثل جمهوری اسلامی. جمهوری قالب و اسلام محتوا است. مؤتلفه اسلامی، هم پیام یگانگی دلها و فکرها را دارد و هم میگوید این وحدت بر محور دین است نه بر محور هوا و هوس و نام و نان و شهرت، پس اساس این مجموعهها و تشکیلات بر اساس خدا تشکیل شده است.

وی افزود: در حقیقت مؤتلفه اسلامی مجموعهای است که امام(ره) کادر انقلاب را با آن فراهم و یارگیری کرد برای اینکه اگر انقلاب پیروز شد افراد شناخته شده و معتبر و مطمئن و قابل اعتمادی در اختیار امام باشند تا بتوانند مسئولیتها را در دوره انتقال به ایشان واگذر کنند. پس مؤتلفه اسلامی یک تشکیلات مقطعی نیست.

یعقوبی با مهم دانستن مسئولیت نیروهای ارزشی یادآور شد: ما وظیفه داریم بر محور اسلام دلها و فکرها را جمع کنیم و اندیشهها را پیوند بزنیم که یقینا برکات زیادی به دنبال دارد و ما الان بنا به فرمایش مقام معظم رهبری در حال حرکت بهسوی یک آرمان بزرگ هستیم و تمدن اسلامی را میخواهیم به دنیا عرضه کنیم. مقام معظم رهبری برای ما ترسیم فرمودند که ما باید شش مرحله راپشت سر بگذاریم و مرحله نهایی تمدن اسلامی است. آری تمدن اسلامی همان چیزی است که انبیاء و اولیاء هم میخواستند به آن برسند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اهمیت هوشیاری مومنین و اصولگرایان خاطرنشان کرد: امروز زمان روزمرگی نیست امروز باید به تکلیفی عمل کنیم که نتیجهبخش باشد هر وقت میخواهیم به تکلیف عمل کنیم باید همه جوانباش را بسنجیم گاهی است نیرو را معرفی میکنیم برای واردشدن به گود انتخابات این یک تکلیف است گاهی به همان نیرو میگوییم برگرد عقب این نیز یک تکلیف دیگری است.

وی افزود: باید این تشکل کهن را که در حقیقت موسس آن امام(ره) میباشد به روز کنیم تا بتوانیم نسل آینده را مدیریت کنیم یعنی به فکر نسلی باشیم که دشمن هر لحظه آنها را بمباران فکری و اعتقادی میکند.

نماینده ولی فقیه در استان در خاتمه ابراز داشت: شما هم باید کمک کنید تا مسئولیت سنگینی که از طرف رهبر معظم به بنده واگذار شده است انشاالله به خوبی به مقصد برسد و همه ما باید سعی کنیم آبرو و زینت ولایت باشیم. لذا شما باید کاری بکنید که علی باور و علی یاور در هر زمانی باشید.

در ابتدای این دیدار علی احمدنیا دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان گفت: تشکیلات حزب مؤتلفه اسلامی استان به عنوان سربازان ولایت جنابعالی را که نماینده ولی فقیه هستید مورد حمایت قرار داده و آماده هرگونه همکاری در اجرای منویات مقام معظم رهبری هستیم.

https://shoma-weekly.ir/b7XQIo