ورزش

لیگ مجعول و ساختگی «ع-ر-ب-ی»

چرا باشگاه‌های فوتبال کشورمان برای برپایی اردو و آماده‌سازی بازیکنان خود، این کشور را انتخاب می‌کنند؟ چرا بازیکنان کشورمان برای مشتی دلار عازم این کشور می‌‌شوند؟ آن هم در حالی که سرنوشت اغلب قریب به اتفاق ستاره‌های سفر کرده ما به کشورهای حاشیه خلیج فارس نزول بوده است! فوتبال ما هرگز از رابطه با این دشمن قسم خورده سودی نبرده است!کاش فدراسیون فوتبال امارات روی تصمیم گذشته خود که حضور بازیکنان ایرانی را منع کرده بود، پافشاری کند و هرگز از آن برنگردد. از ضرب‌المثل شیرین فارسی مدد می‌گیریم که می‌گوید: «خوش آن باغی که شغالش کند، قهر!»
شاهین تهرانی- فدراسیون فوتبال امارات در یک اقدام جنجالی و بحثبرانگیز اعلام کرد؛ لیگ برتر امارات از فصل آینده با نام جعلی و ساختگی خلیج «ع-ر-ب-ی» برگزار خواهد شد! «عبدالله النابوده» رئیس کمیته اجرایی فدراسیون فوتبال امارات در گفتگو با شبکه ابوظبی اسپورت مدعی شد که این نام با هویت تاریخی امارات ارتباط دارد!

تحرکات گستاخانه فدراسیون فوتبال امارات نهتنها هیچ ارتباطی با این شیخنشین کوچک ندارد، بلکه در مسیر تحریف تاریخ به شمار میرود. این شیطنت جدید اماراتیها احتمالاً در پاسخ به اقدام فدراسیون فوتبال کشورمان در نامگذاری لیگ برتر ایران به نام «خلیج فارس» اتخاذ شده است! این رفتار نابخردانه امارات در واقع اقدامی در راه قلب واقعیت و سرقت حقیقت است. مسئولین امارات همواره نشان دادهاند که برخورد مغرضانه و کینهجویانهای با فوتبال کشورمان دارند! و هر زمانی که از دستشان بربیاید، مسائل سیاسی را به ورزش میکشانند و برخورد توهینآمیزی میکنند! آنان روزی حضور بازیکنان ایران در امارات را ممنوع و یک روز بازی دوستانه و تدارکاتی با ایران را خودسرانه و یکطرفه لغو و امروز هم مشاهده میکنیم. نام لیگ خودشان را تغییر دادند! آنها نام شرکت «اتصالات» که مربوط به خدمات تلفن است را از لیگ خود حذف کردهاند و به‌‌جای آن نام جعلی و ساختگی «خلیج  ع–ر–ب–ی» را برای لیگ خود انتخاب کردهاند! حالا سؤالی که از مسئولین ورزش کشورمان مطرح میشود، این است که چرا در برابر توهینهای یک کشور کوچک سکوت پیشه کرده و دم برنمیآورند؟ اگر از همان ابتدا خیلی محکم و صریح در برابر جسارتهای آشکار این کشور حقیر تازه به دوران رسیده اقدام میکردیم، اکنون جرأت نمیکردند نام لعنتی «خلیج  ع–ر–ب–ی» را تسری بخشند! البته اکنون این حرکت سیاسی نابخردانه فدراسیون فوتبال امارات با اعتراض رسمی فدراسیون فوتبال کشورمان مواجه شده تا این موضوع از طریق فدراسیون بینالمللی فوتبال «فیفا» پیگیری شود. اما این کافی نیست. فدراسیون فوتبال کشورمان لازم است در پاسخ به این اقدام نسنجیده سیاسی امارات، تمامی مراودات فوتبالی خودش با فدراسیون فوتبال کشور خاطی را به حالت تعلیق درآورد و تنها در بازیهای رسمی برابر تیمهای اماراتی قرار بگیرد. ارتباط با فوتبال امارات تاکنون برای فوتبال کشورمان چه فایدهای داشته است؟ فوتبالی که در هیچ زمینهای نسبت به فوتبال ما دارای مزیت و برتری نیست، چرا باید طرف قراردادهای ما قرار بگیرد؟

چرا باشگاههای فوتبال کشورمان برای برپایی اردو و آمادهسازی بازیکنان خود، این کشور را انتخاب میکنند؟ چرا بازیکنان کشورمان برای مشتی دلار عازم این کشور می‌‌شوند؟ آن هم در حالی که سرنوشت اغلب قریب به اتفاق ستارههای سفر کرده ما به کشورهای حاشیه خلیج فارس نزول بوده است! فوتبال ما هرگز از رابطه با این دشمن قسم خورده سودی نبرده است!کاش فدراسیون فوتبال امارات روی تصمیم گذشته خود  که حضور بازیکنان ایرانی را منع کرده بود، پافشاری کند و هرگز از آن برنگردد. از ضربالمثل شیرین فارسی مدد میگیریم که میگوید: «خوش آن باغی که شغالش کند، قهر!»

https://shoma-weekly.ir/4nAlu4