ورزش

«لیگ» باید در خدمت تیم ملی باشد

جام جهانی 2014 برزیل با همه تلخی‌ها و شیرینی‌ها با قهرمانی تیم ملی آلمان به پایان رسید. این رویداد حداقل درسی که برای فوتبال ایران داشت، خودباوری و اعتماد به نفسی بود که جام جهانی به تیم ملی ما داد و توانستیم در مقابل تیم بزرگ آرژانتین از پیش بازنده نباشیم.
مهدی یکتا- جام جهانی 2014 برزیل با همه تلخیها و شیرینیها با قهرمانی تیم ملی آلمان به پایان رسید. این رویداد حداقل درسی که برای فوتبال ایران داشت، خودباوری و اعتماد به نفسی بود که جام جهانی به تیم ملی ما داد و توانستیم در مقابل تیم بزرگ آرژانتین از پیش بازنده نباشیم.

رقابت پایاپای با «لیونل مسی» و یارانش مزد زحماتی بود که شاگردان «کارلوس کی روش» کشیدند و اگرچه در بازی آخر مقابل «بوسنی» از لحاظ بدنی کم آوردیم منتهای مراتب ثابت شد ایران سرشار از استعداد ناب و بالقوه است.

جام جهانی به پایان رسید اما جان کلام این است که از همین امروز فوتبال ما باید به فکر جام جهانی بعدی باشد. جام جهانی 2018 در روسیه برگزار میشود و حداقل انتظار این است که در دوره بعدی تیم ملی ایران با اقتدار کامل بدون هیچ گونه تبصره و تک مادهای به این مسابقات راه پیدا کند و از آن مهمتر بتواند در جام جهانی به دور دوم راه یابد.

نوع مبارزه فوتبالیستهای ایرانی در جام جهانی برزیل به ویژه بازی با تیم ملی آرژانتین مثل بمب در دنیا صدا کرد.این رقابت غرورانگیز به قدری توجه همگان را به خود جلب کرد که حتی «زیکو» ستاره سابق فوتبال برزیل هم در نقدی جالب از نحوه عملکرد تیم ملی کشورش در بازی مقابل آلمان اعلام کرد: «حداقل مثل ایرانیها شجاع هم نبودیم!»

این به معنای آن است که فوتبال ایران به مرحلهای رسیده که مایه فخر و مباهات همه ما است و اگر بخواهیم با بضاعت فعلی و مدیریت باری به هر جهت ادامه بدهیم درجا خواهیم زد.نمایش جانانه ملیپوشان فوتبال در جام جهانی و ادامه توفیقات تیم ملی نیاز به برنامهریزی، تلاش مضاعف و تغییر نسل دارد. درست است که ما از یکسری امکانات محروم هستیم ولی مگر الجزایر یا کاستاریکا چه امکاناتی دارند؟ چرا افق دید ما نباید مثل الجزایر و کاستاریکا باشد؟

به هر روی از حالا حدود 4 سال تا جام جهانی 2018 زمان داریم میتوانیم در این زمان نه چندان بلند کارهای نیمه تمام را تمام کرده و با یک همت عالی و حمایت همه جانبه مسئولان فوتبال ایران را به جایی برسانیم که به دور بعد جام جهانی صعود کند, چرا که دیگر فقط شرکت در این مسابقات کافی نیست.

https://shoma-weekly.ir/ksoFQa