ورزش

لغو قانون سقف قرارداد و منع حضور دروازه‌بان خارجی


غلامرضا بهروان سرپرست کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال با تأیید خبر لغو قانون سقف قراردادها و منع حضور دروازه‌بان‌های خارجی در تیم های لیگ برتر گفت: مشکلات فوتبال ایران این چیزها نیست و مسایل دیگری است که کمتر کسی به آن توجه می‌کند.  اگر باشگاه‌ها تقاضا کنند که سقف قراردادها را برداریم و دروازه‌بان‌های خارجی در تیم‌های لیگ برتر حضور داشته باشند، چرا این کار را نکنیم؟ ما خودمان در حال بررسی این موضوع هستیم و بنده شخصاً معتقدم مشکل فوتبال ما و لیگ برتر ما سقف قرارداد یا دروازه‌بان‌های خارجی و یا موی سر بازیکنان نیست.
وی افزود: ما باید با برنامه باشگاه‌های فوتبال را حرفه‌ای کنیم تا در آسیا برای اعتبار فوتبال کشور مشکلی پیش نیاید چون ما می‌دانیم که از استانداردهای مدنظر A.F.C خیلی عقب هستیم،پس باید تلاش کنیم تا با انجام کار اصولی به استانداردهای بین‌المللی برسیم. شما نگاه کنید چرا باشگاههای ما این قدر بدهکار هستند؟ هر تیمی را که می‌بینیم بدهی‌های کلان دارد. هر مدیری که می‌آید به جای آن که بخشی از بدهی را کم کند، بدتر میزان بدهی را افزایش می‌دهد. این نشان می‌دهد که مشکل فوتبال ما در جاهای دیگر است نه سقف قرارداد و موی بازیکنان!
سرپرست کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال در مورد منع حضور دروازه بان‌های خارجی چنین گفت: چرا نباید اجازه بدهیم دروازه‌بان خوب با تیم لیگ برتری قرارداد ببندد؟ مگر چه ایرادی دارد بازیکنان خوب خارجی وارد فوتبال ما شوند، ما به جای گذاشتن این قانونها می‌توانیم جلوی فعالیت دلالان غیررسمی که بازیکنان خارجی بنجل جا به جا می‌کنند را بگیریم. مگر همین دروازه‌بان خارجی پرسپولیس بد کار می‌کند!

 

 

https://shoma-weekly.ir/yzw4Wy