شهرستانها

لطفاً کمی سکوت

شما خوبید، دلسوزید، خادمید، فقط بدانید مواضع شما‌ها نه تنها بازار حرف‌ها و شایعات و سخن چینی‌ها و دلسردی‌ها را افزایش می‌دهد، بلکه روی بازار اقتصادی نیز تأثیر منفی می‌گذارد. موفق باشید.
حسن کربلایی- راستش بعضی وقتها حرفهایی زده میشود که مردم ایران زمین نه میل دارند بشنوند، نه حوصله دارند دقت کنند و نه میل دارند برای همدیگر تعریف کنند. یکی از اون حرفها دو روز پیش در مجلس شورای اسلامی زده شد که نتایج این حرفها، حذف یکی از وزرای خدوم دولت بود. نمیدانیم توقع ما زیاد است یا آقایون حواسشان پرت شده! به یاد دارم وقتی بنیصدر عامل اصلی فتنههای سالهای ۵۹ و ۶۰ مرتب علیه امام(ره) و رهبری و نظام و روحانیت و شهید بهشتی توطئه میکرد و قصد داشت تغییراتی در نظام و حکومت ایران ایجاد کند، حضرت امام (ره) فرمودند که هیچکدام از سران قوا و مسئولین رده بالای کشور حق سخنرانی ندارند. شهید بهشتی که مظلوم بود و همه تهمتها از سوی بنیصدر و منافقین و لیبرالها بر او سرازیر شده بود و خواص جامعه نیز در کنار عوام به او ناسزا میگفتند، جملهای به زبان جاری کرد و آن اینکه «سکوت، سکوت، سکوت الهام بخش وحدت» و دیگر سخنرانی نکرد و مصاحبه هم ننمود، ولی در مقابل، بنیصدر به سخنرانیهای خود ادامه داد و همین اقدام برای مردم روشن کرد که خطاکار کیست و چه مدیری در مقابل سخنان امام خمینی (ره) ایستاده است.

این حقیر که آن زمان را به خوبی درک کردم متوجه میشدم حضرت امام (ره) چگونه و از دست چه کسانی خون دل میخورند و هم باید مراقب استکبارجهانی میبود و هم دفاع مقدس را اداره مینمودند و هم مشکلات مردم و سازندگی کشور یک اصل بود و هم مدیریت دینی و طلایی دوران آزمایشی را میگذراند فلذا شاگرد خوب خودش، بهشتی مظلوم را که پس از شهادتش فرمودند بهشتی یک ملت بود برای ملت ما را هم ازسخرانی منع کرد تا کشمکشهای بین قوا فروکش کند و در نتیجه اختلاف بین مردم هم تمام شود. این روزها افرادی چون بنده کار ندارند چه کسی رییس کدام قوه است.

مابه مظلومیت آقایمان نگاه میکنیم. شرایط ویژه دنیا هدایت نهضتهای بیداری، مقابله با توطئههای استکباری در کشورهای اسلامی مقابله با تحریمهای اقتصادی و توطئههای بیگانگان برای براندازی نظام، به نمایش گذاشتن قدرت و اقتدارنظامی – علمی، صنعتی و توسعه وپیشرفت همهجانبه ایران اسلامی و دلخوشی مردم به اینکه قراراست از سوی دولت عیدانهای به آنان تعلق گیرد؛ دغدغههای اصلی رهبری است متأسفانه در محضر دست اندرکاران دو قوه سرو صدائی در کشورکه به سوی آرامش میرفت، ایجاد شد که میتوانست نباشد. بعضی وقتها برخیها به دنده لج بازی میافتند و روی حرف خود پافشاری میکنند و میگویند این حرفها را باید بزنیم، هرچه بادا بادا! در مقابل کسانی هستند که صلاح میدانند جواب آن حرفها را نقداً بدهند.

نمیدانیم چه بگوییم و نه میدانیم چه وقت بگوییم، نه میدانیم به چه کس بگوییم و نه حوصله میکنیم بعداً بگوییم، نه رعایت موازین و مقررات را میکنیم و نه در گوشه ذهنمان مشکلات مردم خودنمایی میکند و نه  اینهمه صبوری و دلسوزی و توصیههای خیرخواهانه حضرت آقا مبنی برنکشاندن اختلافات به جامعه توسط مسئولان نظام را میشنویم ونه و....

حاج محمود و علی آقا فقط بدانند هیچ کدام از شما بهشتیگونه عمل نکردند، هیچکدام مراعات حضرت آقا و انتظار جامعه را نکردند – نمره کمی گرفتند – یک نگاه بیندازید به سوءاستفادههای بیگانگان از این حرفهای رد و بدل شده در مجلس، خیلی زود دست بهکار شوید و قبل از ورود آقا یک جوری جمع و جورش کنید. جناب حاج محمود دفاع اینگونه از وزیر فلک زده موجب حذف او شد و جناب علی آقا شما نیز در دفاع از حیثیت خانوادگیتان نمیبایستی اینگونه پاسخ میدادید.

اتفاقاً‌‌ همان پیشنهادی که به حاج محمود دادید مبنی بر اینکه مطالب خودتان را به قوه قضائیه میدادید را به شما میگوییم و اینکه شما هم باید میگفتید من نوار شما و پاسخ خود را تقدیم رهبری میکنم. حاج محمود و علی آقا لطفاً کمی سکوت. لطفاً کمی مدارا. لطفاً فقط کار و فقط کار. لطفاً ولایت پذیری و لطفاً عدم تعیین نرخ در این بازار آشفته جهانی.

شما خوبید، دلسوزید، خادمید، فقط بدانید مواضع شماها نه تنها بازار حرفها و شایعات و سخن چینیها و دلسردیها را افزایش میدهد، بلکه روی بازار اقتصادی نیز تأثیر منفی میگذارد. موفق باشید.

* دبیر حزب موتلفه اسلامی در استان گیلان

https://shoma-weekly.ir/ZTwavv