شهرستانها

لطفا شفاف بفرمایید عدم دخالت یعنی چه‌؟

آن چیزی که بنده در ۱۰ جلسه از ۱۱ جلسه احزاب با استاندار حضور داشته‌ام آقای استاندار تاکید بر اجرای سیاست‌های دولت تدبیر و امید و شخص رئیس‌جمهور داشته و تاکید ورزیده‌اند؛ ولی بحث اصلی این است که این تمامیت‌خواهان برای دیگران (به قول آقای جهانگیری، مخالفان دولت) حق حیات قائل نیستند و همه چیز و همه مسئولیت‌ها از اتاق فکر گرفته تا مراکز توسعه استانی و... را برای جریان به اصطلاح اصلاحات می‌خواهند و حتی به جریانات متعلق به اعتدال و حتی علاقمندان به آقای هاشمی هم اینگونه می‌نگرند.
صفت الله صالحی- اواخرسال گذشته آقای رحمانی فضلی وزیر کشور، با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری گفته بود کلیه نیروهای دولتی در انتخابات مجلسین خبرگان و شورای اسلامی حق دخالت ندارند. وزیر کشور یک بار دیگر در فروردین امسال بر این موضوع تاکید کرد و گفت اگر از امکانات دولتی استفاده انتخاباتی شود. برخورد خواهیم کرد و این سخنان موجب دلگرمی دوستان انقلاب گردید.

از طرفی جهانگیری معاون اول رئیسجمهور در جمع شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفته است: کارگزاران تا پیش از این تلاش میکرد که نقش میانجی را در معادلات سیاسی ایفا کند. به نظر میرسد کارگزاران امسال باید این نقش را بیش از پیش ایفا کند؛ زیرا امسال سال انتخابات است، اگر مجلس خوبی شکل نگیرد کار دولت ناتمام خواهد بود.

در ادامه این فضاسازیها آقای مرتضی بانک معاون کل نهاد ریاست جمهوری که برای تاسیس حزب اعتدال و توسعه و همچنین تشکیل اعضای مشورتی توسعه استان به قزوین سفر کرده بود، در جلسه شورای اداری در استانداری گفت: مدیران نباید اجازه دهند هرکسی هرچه دلش خواست به دولت بگوید و برای پاسخگویی تکلیفی احساس نکنند؛ زیرا به نظر میرسد عدهای دوست ندارند دولت موفق شود و کارها را بهخوبی جلو ببرد.

پس از آن همین شخص هم در شورای اداری و هم در میان حامیان دولت و شورای مشورتی به شدت علیه دولت قبل و مدیران او انتقاد و بدگویی کرد. حال سوال اینجاست که کجای این سخنان با فرمایشات مقام معظم رهبری که شعار «همدلی و همزبانی دولت و ملت» را برگزیدهاند، همخوانی دارد آیا ملت فقط اصلاحطلبان و کسانیکه در انتخابات به آقای دکتر روحانی رای دادهاند یا مدیران دولتی را شامل میشود یا منظور همه ملت را میباشد و آیا خط و خطکشی ملت به موافق و مخالف دولت یا شهروند درجه یک و دو تقسیمبندی صحیحی است. آیا منتقدین به برخی از برنامههای دولت را اول باید نام مخالف بر آنها بگذاریم و سپس به این بهانه آنها را با چوب تکفیر برانیم. حالا آش طوری شور شده که فردی مانند آقای تابش نماینده اردکان میگوید، مجلس باید همسو با رای و نظرات مردم باشد نه با دولت؟

منظور آقای جهانگیری تشکیل مجلسی است که به اجرای برنامههای دولت و تحقق شعارهایی که خواسته مردم است کمک کند و در جای دیگر گفتهاند؛ به طور حتم در استراتژی و مانیفستی که در جبهه اصلاحطلبان تهیه میشود اصولگرایان معتدل هم جای خواهند داشت؛ اما بلافاصله حجتالاسلام علیخانی مشاور پارلمانی مجمع تشخیص مصلحت و نماینده سابق قزوین در مصاحبه با رسانه جمهوریت، مجموعه اصولگرایان را محدود به جمعشدن چند وزیر احمدینژاد کرده و نتیجه گرفته است اصولگرایان توفیقی به دست نمیآورند. ضمنا تصریح کرده است همگرایی نیروهای معتدل اصولگرا و اصلاحطلب در انتخابات مجلس بعید است و این نشاندهنده نوعی نگرانی در میان اصلاحطلبان است.

آن چیزی که بنده در ۱۰ جلسه از ۱۱ جلسه احزاب با استاندار حضور داشتهام آقای استاندار تاکید بر اجرای سیاستهای دولت تدبیر و امید و شخص رئیسجمهور داشته و تاکید ورزیدهاند؛ ولی بحث اصلی این است که این تمامیتخواهان برای دیگران (به قول آقای جهانگیری، مخالفان دولت) حق حیات قائل نیستند و همه چیز و همه مسئولیتها از اتاق فکر گرفته تا مراکز توسعه استانی و... را برای جریان به اصطلاح اصلاحات میخواهند و حتی به جریانات متعلق به اعتدال و حتی علاقمندان به آقای هاشمی هم اینگونه مینگرند.

با این مطالبی که اشاره شد و صدها مطالب دیگر که شاید در آینده به آنها پرداخته شود، این جریانات بدانند منتقدین دولت هم برای موفقیت دولت به معنای اخص کلمه دعا میکنند و امیدوارند که جمهوری اسلامی که خون بهای شهیدان والامقام انقلاب و یادگار حضرت امام خمینی (ره) است مانند خورشید در جهان بدرخشد و نورافشانی نماید و این ربطی به این دولت و آن دولت ندارد؛ لیکن این را توجه داشته باشیم خط قرمز نظام استفاده از نیروهای قلیلی است که هم در جریانات تیرماه ۷۸ و هم فتنه ۸۸ نقشآفرینی نمودهاند و تاکنون نیز توبه نکردهاند. در هر پست و مقامی که باشند پذیرفتنی نیست و امت حزبالله عکسالعمل نشان خواهد داد و مسئولین محترم لطفا به صورت شفاف و صریح بفرمایند عدم دخالت در انتخابات یعنی چه؟ در ضمن افتتاح دفتر حزب اعتدال و توسعه در قزوین را به مسئولین دولت تدبیر و امید تبریک عرض نموده و از خداوند متعال مسئلت مینمایم، در خط مستقیم امام و رهبری گام بردارند و به سرنوشت بسیاری از احزاب گذشته دچار نشوند.

* قائم مقام حزب مؤتلفه استان قزوین

https://shoma-weekly.ir/FOkSZv