ورزش

لزوم یک بازبینی بزرگ در برگزاری مسابقات ورزشی گرامیداشت دهه فجر

با نزدیک شدن بهمن ماه و فرا رسیدن دهه فجر بار دیگر این پرسش برایمان به وجود میآید که چرا چند سالی است مسابقات ورزشی گرامیداشت دهه فجر به بوته فراموشی سپرده شده و یا تنها برای رفع تکلیف برگزار میشود؟
سعید سعیدزاده- با نزدیک شدن بهمن ماه و فرا رسیدن دهه فجر بار دیگر این پرسش برایمان به وجود میآید که چرا چند سالی است مسابقات ورزشی گرامیداشت دهه فجر به بوته فراموشی سپرده شده و یا تنها برای رفع تکلیف برگزار میشود؟
یادش به خیر در سالهای نه چندان دور و دهه 60 که مسابقات گرامیداشت دهه فجر و پیروزی انقلاب برگزار میشد چگونه تیمها و ورزشکاران نامدار و مشهور به این رقابتها پای گذاشته و بر گرمای آن میافزودند.
هنوز فراموش نکردهایم که در مسابقات کشتی جام تختی، آدام ساندروسکی غول سنگین وزن و لهستانی چطور مقهور دلاوری رضا سوختهسرایی میشد و از یاد نبردهایم که محمد ذوالفقاری جوان چگونه والنتین یوردانف نابغه بلغاری تاریخ کشتی را شکست داد ... و... و... دهها خاطرات نوستالوژیک دیگر از حضور الکساندرکارولین وایگورکورب چینسکی (قهرمان مشهور ژیمناستیک شوروی سابق) در ذهنمان رژه میرود.
اما متأسفانه در سالهای گذشته و به ویژه دهه اخیر بی توجهی مسئولین، رقابتهای بزرگداشت دهه مبارک فجر را از رونق انداخته است! در این میان برخی فدراسیونها هزینه بالای برگزاری مسابقات گرامیداشت دهه فجر را دلیل این اتفاق میدانند و برخی دیگر بحث پر بودن تقویم ورزشی کشورهای صاحب نام را پیش میکشند در حالی که هیچ یک از این بهانهها دلیل قانع کنندهای نیست.
تصورش را بکنید اگر فدراسیونهای ورزشی کشورمان این مسابقات را در تقویم سالانه خود گنجانده و با فدراسیونهای بینالمللی تعامل داشته باشند و همین طور متولیان ورزش سرمایهگذاری لازم را برای برگزاری هر چه قویتر مسابقات دهه مبارک فجر انجام دهند، آنگاه ببینید چه اتفاقات مثبتی خواهد افتاد؛
کمبود میزبانی مسابقات بینالمللی و معظم در کشورمان به آسانی جبران خواهد شد.
در بحران اقتصادی کنونی و نوسانات ارزی که مشکلات فراوانی برای اعزام ورزشکاران ایرانی به خارج از کشور به وجود آمده با دعوت از قهرمانان صاحب نام به کشور میتوان به میزان زیادی در هزینه ورزش صرفه جویی کرد.
بدین ترتیب ورزشکاران کشورمان میتوانند با حریفان عنواندار در داخل کشور مصاف دهند و به خوبی خود را محک بزنند.
و از همه مهمتر در میان این هجمه تبلیغاتی خارجیها علیه جمهوری اسلامی ایران، میزبانی شایسته از ورزشکاران خارجی بهترین تبلیغ برای کشورمان است. البته تا نظر مسئولان ورزشی و فدراسیونهای کشورمان چه باشد؟!

https://shoma-weekly.ir/02uoAs