شهرستانها

لزوم پاسخگویی دولت در مورد تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان زنجان با تاکید بر پاسخگو بودن دولت در قبال تخلفات مالی انجام شده در صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: وقوع این فسادها و اختلاس‌ها موجبات ناراحتی و تکدر خاطر مردم به ویژه انقلابیون را فراهم می‌کند.
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان زنجان با تاکید بر پاسخگو بودن دولت در قبال تخلفات مالی انجام شده در صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: وقوع این فسادها و اختلاسها موجبات ناراحتی و تکدر خاطر مردم به ویژه انقلابیون را فراهم میکند.

روحالله صمدی در گفتگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه وزرایی که برای سه وزارتخانه معرفی شدند در مجلس قبلی معرفی شده و رای نیاوردهاند، اظهار کرد: به نظر اقدام انجام شده با هدف بهرهبرداری انتخاباتی برنامهریزی شده است.

وی ورزش، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد را سه وزارتخانه تاثیرگذار در خانوادههای ایرانی دانست و اضافه کرد: هر سه این امور به دلیل میزان تاثیرگذاری در سطح جامعه مورد توجه قرار دارد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان زنجان با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش بعد از انقلاب به جز چند وزیر، همواره از این بعد با کش و قوس مواجه بوده است، تصریح کرد: سطح فراگیری این وزارتخانه و تاثیرگذاری آن بر خانوادهها حساسیت کارکرد در این وزارتخانه را افزایش داده است.

وی به تلاش انجام شده برای وام جلوه داده شدن اختلاس انجام شده در صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره و تاکید کرد: ابعاد این پرونده توسط قوه قضائیه هم مشخص شده است که وقوع این اتفاق بیانگر وجود مشکل در ابعاد نظارتی این وزارتخانه است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان زنجان غلط بودن سیستمهای نظارتی و یا زرنگ بودن اختلاس گران را از دلایل وقوع این تخلفات در سیستمهای مختلف دانست و ادامه داد: نامیده شدن بالاترین دریافت کنندگان حقوقهای نجومی به عنوان ذخیره نظام از آن جمله اقدامی است که عدم رغبت دولت را برای مبارزه با فساد که منطبق با دین و آئین است را علنی کرده است.

صمدی با تاکید بر بالندگی انقلاب و نظام به لطف تدابیر مقام معظم رهبری تاکید کرد: ولی در مجموع وقوع این فسادها و اختلاسها موجبات ناراحتی و تکدر خاطر مردم به ویژه انقلابیون را فراهم میکند.

وی افزود: وقوع فساد و اختلاف در میان عامه مردم بسیار بد جلوه میکند و باید به صورت جدی شفاف سازی شود، نه اینکه ماست مالی شود، چرا که گزارشی از بازگردانده شدن این اموال و مجازات متخلفان این حوزه ارائه نشده است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان زنجان با اشاره به مطرح شدن ارائه وام به افرادی از صندوق ذخیره فرهنگیان ابراز کرد: با بیان اینکه اتفاقی روی نداده مشکلی حل نمیشود و دولت باید پاسخگوی آحاد ملت و مقام معظم رهبری در این مورد بوده و تخطی کنندگان باید مجازات شوند.

https://shoma-weekly.ir/UXHjhZ