شهرستانها

لزوم هوشیاری مسلمانان در پاسداشت از ماهیت جنبش های اسلامی منطقه

آمریکا می خواهد انقلاب مصر را به نفع خود مصادره کند

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه آمریکا می خواهد انقلاب مصر را به نفع خود مصادره کند گفت : ملت مصر مجریان قبلی حاکمیت در زمان حسنی مبارک را عوامل و دست نشاندگان آمریکا می دانند و بخصوص افرادی مثل عمر سلیمان که این روزها اخباری مبنی بر حمایت سیا و موساد از وی به گوش می رسد .
یحیی عماری در گفتگو با خبرنگار هفته نامه شما افزود: آمریکایی ها با طرح افرادی مانند عمر سلیمان برای کاندیداتوری پست ریاست جمهوری کشور مصر دو هدف را دنبال می کنند ؛ یکی تطهیر و تبرئه کردن آنها از محاکمه و مجازات و دیگر اینکه شاید بتوانند در حاکمیت کشور مصر همچنان همانند گذشته احاطه داشته باشند و با سوخته شدن مهره اصلی (مبارک) مهره های دیگر خود در مسندها بگمارند. لذا بر ملت مسلمان مصر است که با هوشیاری و دقت پرده از نیات پلید آمریکا برداشته و نگذارند آنها به اهدافشان برسند .
وی همچنین افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی استکبار جهانی برای ایران ما هم دسیسه های فراوانی تدارک دیده بود که یکی از آن موارد ، مصادره انقلاب به وسیله بنی صدر بود البته با درایت امام راحل و هوشیاری ملت همه آنها خنثی شد. لذا مردم مصر باید بدون تغافل و با هوشیاری لازم مراقب انحرافات فکری و سیاسی در کشور خودشان باشند.
عماری ادامه داد: پیشنهاد می کنم انقلابیون و مردم مصر بیانات مقام معظم رهبری در کنفرانس تهران و در بین اندیشمندان و سیاسیون کشورهای اسلامی را یک بار دیگر مطالعه کنند که در این صورت استراتژی و راهکارهای مطلوبی بدست خواهند آورد.
وی همچنین در مورد جنایات عربستان سعودی در سرکوبی جنبش مسلمانان منطقه افزود : عربستان سعودی همچنان به راه خود ادامه می دهد و حاضر نیست از حمایت دیکتاتورها به خصوص آل خلیفه در بحرین دست بکشد و  همچنان بر علیه مردم بحرین و یمن و اخیرا هم علیه دولت مردمی سوریه مواضع خشن اتخاذ نموده و می خواهد جبهه مقاومت سوریه را به زانو درآورد.  
این فعال سیاسی درپایان گفت : سعودی ها دقیقا در راهی گام برمی دارند که مورد نظر و خواست دولت آمریکا است و آنها به عواقب اقدامات خود نمی اندیشند لذا ما به دولتمردان سعودی هشدار می دهیم بیش از این خود را در معرض تنفر ملت های مسلمان جهان قرار ندهند چراکه در آینده ای نه چندان دور طومار دیکتاتورهای منطقه بخصوص آل خلیفه درهم پیچیده خواهد شد و اگر مانند مبارک و قذافی گرفتار مجازات توسط مردم خود نشوند ، راهی جز فرار و دریوزگی نخواهند داشت.

 

https://shoma-weekly.ir/93ZjCH