شهرستانها

لزوم مراقبت مسئولین

آمریکا این شیطان بزرگ به شدت از انقلاب اسلامی ایران سیلی خورده است چرا که قبل از پیروزی انقلاب، ایران حیات خلوت آنها بود و پنجاه هزار مستشار را در کشور ما داشتند که حقوق خود را از ایران می‌گرفتند اما امروز ایران ذره‌ای به آمریکا باج نمی‌دهد و عامل بیداری ملت‌های مظلوم یمن، سوریه، عراق، بحرین و .... شده است البته همه مشکلات ناشی از آمریکا نیست و به نظر نویسنده بخش مهمی از آن نتیجه بی‌تدبیری و حتی بعضاً خیانت مسئولین است.
سید موسی بلادیان- انقلاب اسلامی ایران از زمان پیروزی بهمن ۱۳۵۷ تاکنون همیشه با مشکلات فراوانی مواجه بوده که غالباً سر منشأ آن شیطان بزرگ آمریکامی باشد. مشکلات و توطئه ها اگر در هر سرزمینی اتفاق میافتاد قطعاً عواقب وخیمی داشت، اما در ایران اسلامی در دهه اول پیروزی با هدایتهای امام راحل رحمه الله علیه

توطئه گران، رسوا میشدند و بعد از آن پیشوای محبوب جانشین شایسته، شجاع و آگاهش در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم هدایتگر ماست بی شک اکنون علاوه بر توطئههای آمریکا و همپیمانانش، گلایه های فراوانی از مسئولین مطرح است که متأسفانه در انجام وظایفشان، انقلابی و اسلامی عمل نمیکنند و همین امر موجب نگرانی فراوان رهبری و مردم شده است.

بنابراین مسئولان باید پیوسته مراقب باشند که سهل انگاری ، تنبلی، اشرافی گری، تکبر، کم کاری و زیاده طلبی، دشمن انقلاب و مردم است بر این اساس مقام معظمرهبری در بیانات ماههای اخیر پیوسته هم تذکر میدهند که مسئولان رعایت کنند و هم به توده مردم مژده میدهند که سختیها و کاستیها نباید موجب ناامیدی آنان گردد زیرا ما با آینده روشن ظهور منجی عالم بشریت چشم امید دوخته ایم و یأس و ناامیدی در ما نباید راه پیدا کند.

مقام معظم رهبری میفرمایند که انقلاب اسلامی ریشهدار و آینده دار است و دستیابی به آرمانهای بلند آن به صبر و استقامت نیاز دارد حقیقتاً اگر همه مردم و جوانان و همچنین مسئولان سیاسی و اقتصادی و امنیتی و نظامی این صبر و تقوا را به کار ببندند به توفیق الهی ما هیچ ضربه و صدمهای وارد نخواهد شد اکنون بسیاری از مردم طبقات پایین از وضعیت معیشتی خود ناراضی هستند و از اینکه نرخ دلار خیلی بالا رفته و سکه بسیار گران شده و بهای اجناس رشد زیادی پیدا کرده است اظهار نگرانی میکنند که بخشی از آن حاصل تحریمهای آمریکاست.

آمریکا این شیطان بزرگ به شدت از انقلاب اسلامی ایران سیلی خورده است چرا که قبل از پیروزی انقلاب، ایران حیات خلوت آنها بود و پنجاه هزار مستشار را در کشور ما داشتند که حقوق خود را از ایران میگرفتند اما امروز ایران ذرهای به آمریکا باج نمیدهد و عامل بیداری ملتهای مظلوم یمن، سوریه، عراق، بحرین و .... شده است البته همه مشکلات ناشی از آمریکا نیست و به نظر نویسنده بخش مهمی از آن نتیجه بیتدبیری و حتی بعضاً خیانت مسئولین است.

وقتی مسئولان ما بعضاً زندگی شاهانه داشته باشند. حقوقهای نجومی بگیرند، فرزندانشان در خارج درس بخوانند برخی از آنان دو تابعیتی باشند از نظر زندگی با عامه مردم فاصله فراوان داشته باشند بدیهی است که همین باعث بدبینی و یأس میشود و چاره این مشکلات در این خلاصه میشود که همه مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس در قول و فعل تابع رهبری باشند و به زندگی علی وار رهبری بنگرند و فاصله خود را از مردم کم نمایند. البته بسیاری از مردم هم نمیتوانند از مشکلات و نگرانیهای امروز خود را تبرئه نمایند وقتی در انتخابات رئیس جمهوری و مجلس رأی میدهند و توجه چندانی به آینده ندارند بیشک نمیتوانند خود را تبرئه نمایند.

حرف آخر اینکه در آینده تصمیم بگیریم به کسانی رأی بدهیم که در گفتار و کردار پیرو رهبر باشند و به مسئولیت الهی خود عمل کنند.

https://shoma-weekly.ir/dQ2Xv8