شهرستانها

لزوم فعالیت تشکل‌های دانشگاهی پیرامون فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی

از دیگر راهبردهایی که در بخش اقتصاد مقاومتی باید به جد دنبال شود جلب مشارکت‌های مردمی در اداره امور کشور و در حوزه‌های مختلف است.
نصرتالله حیدری گفت: از دیگر راهبردهایی که در بخش اقتصاد مقاومتی باید به جد دنبال شود جلب مشارکتهای مردمی در اداره امور کشور و در حوزههای مختلف است.

دکتر نصرتالله حیدری دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار «ایلام رصد»، درخصوص نقش دانشگاه آزاد اسلامی در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: استراتژی دانشگاه آزاد اسلامی کمک به هویت و شکلگیری گفتمان اقتصاد مقاومتی در کشور است.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی یا اقتصاد درونزا باید بر منابع داخلی اعم از انسانی و طبیعی متمرکز شد، افزود: نقش دانشگاه در این بخش تربیت هزاران متخصص در حوزه انسانی است که امروز بهعنوان یک ظرفیت عظیم بالقوه در خدمت مسئولان هستند.

حیدری با اشاره به این موضوع که باید بستر برای عملیاتیشدن این ظرفیت فراهم شود، خاطر نشان کرد: باید فرهنگ کار و فرهنگ حمایت از تولیدات داخلی در جامعه تقویت شود، از این رواز دیگر راهکارهایی که دانشگاه آزاد اسلامی دنبال مینماید کمک به توسعه فرهنگ کار و تلاش در کشور است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد ایلام تصریح کرد: گام بعدی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی کاهش اتکا کشور به درآمدهای نفتی است، طبیعتا هم دولت و هم ارکان کشور باید در این راستا تلاش نمایند.

حیدری با اشاره به تلاش دانشگاه آزاد در راستای اقتصاد مقاومتی به تشکیل شرکتهای دانش بنیان اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در این حوزه بحث تشکیل شرکتهای دانش بنیان را دنبال مینماید نتیجه و عمل این استراتژی کاهش وابستگی دانشگاه آزاد اسلامی به شهریهها و در نهایت تجاری سازی و تولید علم است که برونداد آن توسعه همهجانبه کشور خواهد بود.

دبیر حزب مؤتلفه استان خاطرنشان کرد: از دیگر راهبردهایی که در بخش اقتصاد مقاومتی باید به جد دنبال شود جلب مشارکتهای مردمی در اداره امور کشور و در حوزههای مختلف است.

وی با بیان این مسئله کهمسئولان نظام باید در عمل توصیههای رهبری را دنبال و عملیاتی نمایند،افزود: اصل 44 قانون اساسی دولت را مکلف کرده است که در راستای عمومیکردن اقتصاد و توجه به بخش خصوصی و واگذاری امور به مردم گام بردارد، از این رودانشگاه آزاد اسلامی بهعنوان بزرگترین تجربه نظام اسلامی که متکی بر مردم اداره میشود تجربه موفقی در عرصه آموزش عالی است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان و معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه دانشگاه مبدا تحولات است، گفت: دانشگاه تحولساز و تحولآفرین است و بار اصلی این تحول برعهده تشکلها، هیئتهای مذهبی و کانونهاست و از فعالیت تشکلها در عرصههای فرهنگی حمایت میشود.
نصرت
الله حیدری خاطر نشان کرد: از دانشگاه انتظار میرود در مواقع مهم و حساس جامعه از جایگاه دانشگاه به تبیین مسائل پرداخته و نقش بیبدیل خود را ایفا کنند.
وی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تأکید کرد: هرگونه کار جدی و اثرگذار در حوزه اقتصاد مقاومتی بدون توجه به مؤلفه
های فرهنگی آن ناقص خواهد بود و باید تشکلهای دانشجویی، این مهم را مدنظر داشته باشند.

https://shoma-weekly.ir/Z2TBSe