ورزش

لزوم خانه‌تکانی در کشتی فرنگی

این روز‌ها همه جا صحبت از دلاوری شاگردان «محمد طلایی» است. آزادکاران جوان کشورمان در مسابقات جوانان جهان در کرواسی درخشان ظاهر شدند و توانستند پس از ۱۹ سال عنوان قهرمانی را از آن خود کنند.
امید توکلی- این روزها همه جا صحبت از دلاوری شاگردان «محمد طلایی» است. آزادکاران جوان کشورمان در مسابقات جوانان جهان در کرواسی درخشان ظاهر شدند و توانستند پس از ۱۹ سال عنوان قهرمانی را از آن خود کنند.

آخرین بار تیم کشتی آزاد جوانان ایران در مسابقات جهانی ۱۹۹۵ تهران به قهرمانی رسیده بود و حالا با سه مدال طلا و سه مدال برتر با اختلاف ۱۵ امتیازی از روسیه قدرت خود را به رخ کشیدیم که بسیار مایه مباهات است.

ایمان صادقی، حسن یزدانی و علیرضا کریمی به ترتیب در اوزان ۶۰، ۶۶و ۸۴کیلو با غلبه بر حریفان ریز و درشت جهانی طلایی شدند و صابرخانجانی، رضا مظفری و امین طاهری هم سه مدال برتر دشت کردند تا زحمات سه ساله «محمد طلایی» به بار بنشیند. البته طی روزهای اخیر رسانههای گروهی به طور مفصل از کار قابل تحسین جوانان آزادکار نوشتند اما آنچه ما را وادار به نوشتن کرد، نتیجه دور از انتظار تیم کشتی فرنگی در مسابقات جهانی زاگرب بود.

تیم کشتی فرنگی جوانان ایران که در رقابتهای قهرمانی آسیا۸ مدال رنگارنگ را کسب کرده بود در آوردگاه جهانی با افتی شدید مواجه شده و با تنها مدال نقره «پیام بویری» در وزن ۷۴ کیلو به کار خود پایان داد!

سختتر از هضم این نتایج ضعیف بهانهها و بحثهای دمدستی کادر فنی تیم کشتی فرنگی جوانان است. ایراد ما به «عبداله چمن گلی» و همکارانش این است که به جای سطحینگری، توجیه کردن اشتباهات و پیش کشیدن حرف تکراری مغرور شدن فرنگیکاران جوان، کاش شهامت اعتراف به قصور خود را داشتند.

البته خبردار شدیم در پی ناکامی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان کشورمان در مسابقات جهانی بلافاصله جلسه شورای فنی به ریاست «رسول خادم» برگزار شد و اعضای این شورا انتقاداتی از «عبدالله چمن گلی» سرمربی «حسن بابک» مدیر تیمهای ملی داشتند. این جلسه سه ساعت به طول انجامید که امیدواریم نتیجه خوبی در برداشته باشد.

بیتعارف کشتی فرنگی نیاز به یک خانهتکانی اساسی دارد و در این راستا از شخصی چون «رسول خادم توقع داریم همین امروز بسان کشتی آزاد در رشته فرنگی هم عنان کار را به اهل آن بسپارد زیرا فردا خیلی دیر است.

https://shoma-weekly.ir/q9fpx3