ورزش

لزوم توجه به نظام‌ باشگاه داری

به هر حال با‌ اوصافی که به آن اشاره شد‌،باید از مسابقات جام باشگاهها درس بگیریم و به مقوله باشگاه داری و تکیه به استعدادهای داخلی توجه اساسی داشته باشیم.

احمد میرزا بیان، عضو کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی - اخبار وسیع رقابتهای فوتبال جام باشگاههای آسیا در منطقه غرب قاره و چگونگی حضور چهار نماینده ایران در کوران مسابقات یک بار دیگر به لزوم اهتمام جدی به اصلاح نظام باشگاهداری صحه گذاشت.

فوتبال یک رشته با اهمیت و پدیده ای اثر گذار در جامعه امروزی است.

این آثار مثبت و اشاعه روحیه هواداران را در نتایج تیم پرسپولیس و برتری مقابل السد قطر و پاختاکوربه عینه دیدیم.

متاسفانه به دلیل تفکر غلط ، مدیریت نادرست و فساد گسترده در فوتبال ، همواره سوهان به روح و روان مردم کشیده و اسباب نارضایتی و رنجش خاطر علاقه مندان را فراهم کرده ایم.

مسابقات دوحه آن روی سکه را برای مدیران ارشد کشور و مسئولان ورزش به تصویر کشید که با توفیق تیمهای ملی و باشگاهی در مسابقات بین المللی می توان فضایی با نشاط را در جای جای کشور بهوجود آورد.

در ابعاد برون مرزی هم اینپیروزیها،توان و ظرفیت بالای ورزشکاران ما را به رخمی کشد و جایگاه رفیع ورزش ایران را ارتقاء می دهدو..

آنچه که در مسابقات اخیر در دوحه آشکار بود،هزینه گزاف تیمهای حوزهخلیج فارس از دلارهای نفتی و به کار گیری مربیان و بازیکنان شاخص اروپایی و افریقایی بود.

شاید السد و الدحیل قطر و نمایندگان کشورهای امارات و عربستان را بتوان نماد این ولخرجی و حاتم بخشی تلقی کرد که علیرغم به کار گیری بازیکنان گران قیمت خارجی کاریاز پیش نبردند.

عملکرد پرسپولیس

در همین راستا پرسپولیس با دل سپردن به مربیان و بازیکنان داخلی کاری بزرگ صورت داد.

نماینده شایسته ما در سایه اتحاد و همبستگی،هدایت درست و تلاش بی بدیل بازیکنان در داخل زمین همه را مبهوت کرد و یک بار دیگر شعار «مامی توانیم» را تقویت کرد.

حضور یحیی گل محمدی،کریم باقری و افشینپیروانی در کادر مدیریتی و استفاده از گروه پزشکی ،بدنسازی و آنالیزورها و توان تکنیکی و تعصب و غیرت بازیکنان دست به دست هم داد تا نتایجی شگرف رقم خورده و آثار خوب اجتماعی به همراه داشته باشد.

پرسپولیس این راه اصولی را با برنامه های خوب برانکو طی کرد و با تداوم این راه توسط گل محمدی به هدف رسید.

متاسفانه در استقلال شاهد اینتفکر نبودیم.

مسیر استقلال

تغییراتپیاپی و مجادلات و منازعات همیشگی در هیات مدیره استقلال اجازه خودنمایی به مربیان و بازیکنان نداد.

اوج این بی مبالاتی و سوء مدیریت را در آستانه سفر استقلال به دوحه دیدیم.

سفر نا به هنگام سعادتمند به ایتالیا و انتشارخبر حضور استراماچونی به یک باره آتش به خرمن استقلالی ها زد .

از دست دادن جام حذفی و استعفای فرهاد مجیدی ،پیامد اینسفر بی موقع بود.

محرومیت استقلال از دو پنجره نقل و انتقالات هم از سوء مدیریت حکایت کرد.

دراینگیرودار و با وساطت پیشکسوتان،مجید نامجو مطلق موقتا قبول مسئولیت کرد.

در کورانمسابقات آشکارا مشخص بود،که استقلال در مباحث مدیریت بازیکنان مشکلاتی دارد.

مصدومیت نفرات،عدم استفاده از بازیکنان جدید و خستگی آنها در پیکار سرنوشتساز با پاختاکور باعث شکست و حذف نماینده شایسته کشورمان شد و...

سپاهان و شهرخودرو هم در آستانه اعزام به مسابقات دست بهتغییر کادر فنی زدند.

حضور محرم نوید کیا و مهدی رحمتی بهعنوانسرمربیان دو تیم مذکور اگر چه در دراز مدت اثر بخش خواهدبود ،اما جابجایی نفرات و تغییرات تاکتیکی آنها جوابگو نبود و موجب حذف دو نماینده ما در دور مقدماتی شد.

به هر حال با اوصافی که به آن اشاره شد،باید از مسابقات جام باشگاهها درس بگیریم و به مقوله باشگاه داری و تکیه به استعدادهای داخلی توجه اساسی داشته باشیم.

همچنین باید جوانگرایی و تقویت آکادمیها در باشگاهها را مهمبشماریم تا عقب ماندگی خود را در قاره آسیا جبران کنیم.

https://shoma-weekly.ir/KWNrLf