شهرستانها

لزوم تلاش جدی و به دور از شعار برای تحقق اقتصاد مقاومتی

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم و دشمنی می‌تواند تعیین کننده رشد و شکوفایی کشور باشد و لازم است مسئولان به دور از شعار برای تحقق آن تلاش کنند.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم و دشمنی میتواند تعیین کننده رشد و شکوفایی کشور باشد و لازم است مسئولان به دور از شعار برای تحقق آن تلاش کنند.

غلاممحمد طاهری در گفتگو با خبرنگار« فارس» در زاهدان اظهار داشت: امروز کشور ما در حوزههای اقتصادی خود با مسائل یا مفاهیمی مواجه است که به هیچ عنوان تاکنون چه در عرصه نظر و چه در عرصه عمل و تجارب بشری مشابه و ما بهازای واقعی نداشته است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: انقلاب اسلامی مکلّف به نوآوری و ابتکار و نظریهپردازی و الگوسازی در این عرصههای جدید اقتصادی است، هر کشوری که عَلم استکبارستیزی را برپا کند نیازمند چنین الگوهایی است، یکی از این مفاهیم همین موضوع اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری هر ساله بر اساس نیاز و اهمیت موضوعات خاص اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و به منظور توجه و پیگیری بیشتر مسئولان سال جدید را نامگذاری میکنند ایشان امسال را با توجه به اهمیت مقوله اقتصاد و افزایش توان اقتصادی و خودباوری کشور سال اقتصاد مقاومتی همراه با اقدام و عمل نامیدند.

این مسئول ادامه داد: لذا این اقتصاد، اقتصادی است که در شرایط فشار، تحریم، دشمنیها و خصومتهای شدید میتواند تعیین کننده رشد و شکوفایی کشور باشد و تأکید به اقدام و عمل در این حوزه وظیفه مسئولان را برای خدمت به مردم چند برابر میکند و توجه مقام معظم رهبری به اقدام و عمل به این علت است که تنها این نامگذاری در قالب شعار نباشد بلکه به گونهای باشد که در پایان سال نتیجه این مهم را مردم لمس کنند.

طاهری گفت: امروز بر مسئولان لازم و واجب است تا گوش به فرمان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از هر تلاشی که منجر به محقق ساختن اقتصاد مقاومتی شود کوتاهی نکنند و به جای پرداختن به دعواهای سیاسی و حاشیهای و موضوعات چالش بر انگیز و کم اهمیت و بیاهمیت پیگیر وضعیت اقتصادی کشور باشند تا مشکلات معیشتی مردم و اشتغال جوانان عزیزمان هر چه سریعتر بر طرف شود و یقینا مردم نظارهگر هرگونه کوتاهی یا تلاش آنان خواهند بود. وی خاطرنشان کرد: به مدیران و مسئولان توصیه میشود در مقابل هر گونه نقد و انتقاد منصفانه و سازنده روحیه انتقاد پذیری داشته و واکنش منفی نشان ندهند و تصور نکنند هر منتقدی دشمن آنان است تا انشاالله بتوانیم مشکلات کشورمان را حل کنیم.

https://shoma-weekly.ir/IYogcz