شهرستانها

لزوم بهره‌برداری از ظرفیت‌های نیمه تمام صنعتی آذربایجان شرقی

دبیر حزب مؤتلفه آذربایجان شرقی: اولویت استان در اقدام و عمل به تحقق شعار سال، بهره‌برداری از ظرفیت‌های نیمه تمام و خالی صنعت و ارتقای سطح تکنولوژی است.
دبیر حزب مؤتلفه آذربایجان شرقی: اولویت استان در اقدام و عمل به تحقق شعار سال، بهرهبرداری از ظرفیتهای نیمه تمام و خالی صنعت و ارتقای سطح تکنولوژی است.

رحیم جهانی دبیر حزب مؤتلفه اسلامی آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار هفتهنامه «شما» با اشاره به اولویت استان در بحث اقدام و عمل به شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گفت: بررسی سند مربوطه نشان میدهد در حال حاضر اولویت استان، بهرهبرداری از ظرفیتهای نیمه تمام و خالی صنعت و ارتقای سطح تکنولوژیها با اختصاص 8/51 درصد (معادل 1093366000000000 ریال) از منابع اعتبار هستههای کلیدی صنعت و معدن و بازرگانی و با استفاده عمده از منابع بخش خصوصی میباشد.

وی افزود: دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی در قالب پنج کمیته شامل رفع موانع تولید و برونگرایی اقتصاد، مشارکت و تجهیز منابع مالی و شفافسازی اقتصادی، مشارکتهای مردمی، سرمایهگذاری و کارآفرینی، ارتقاء بهرهوری، توسعه اقتصاد دانش بنیان و فرهنگسازی اقتصاد مقاومتی فعالیت میکند.

جهانی همچنین اظهار داشت: با درنظرگرفتن مسئولیتهای استانداران در اجرای برنامههای اقتصاد مقاومتی و اهمیت پایش مستمر شاخصهای کلیدی تعیینشده برای وضعیت مطلوب استانها در مقاطع مختلف و اینکه استان آذربایجان شرقی علاوه بر اینکه به عنوان استان پایلوت انتخاب شده است و از طرف دیگر سند تدبیر و توسعه آذربایجان شرقی نسخه اجرایی اقتصاد مقاومتی در این استان است. دبیر حزب مؤتلفه استان با گرامیداشت یاد و خاطر بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک تجلیل و تکریم امام راحل
عظیم الشأن و تعظیم شخصیت والای او همراه با تکریم قیام 15 خرداد به
عنوان نقطه آغازین انقلاب عظیمش، با استقامت بر مواضع شجاعانه مقام معظم رهبری و حرکت در خط مشی ترسیم شده از سوی معظمله در صحنه مقابله با استکبارجهانی، معنا و مفهوم واقعی خود را پیدا میکند.

وی اضافه کرد: راه عزت کشور و نجات ملت، ایستادن روی پای خود، با اتکاء به ظرفیتهای درونی کشور است که خوشبختانه مقام معظم رهبری خطوط کلی حرکت به سمت اقتدار ملی در حوزه اقتصاد را در ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی و ارائه راهکارهای عملیاتی آن را ترسیم فرمودند. لذا باید علاوه بر اتحاد و همدلی بین همه قوای کشور در اجرای این سیاستها، مجموعه دولت و مسئولین اجرایی اهتمام خاص و ویژهای بر اجرای این سیاستها داشته و با در نظرگرفتن ظرفیتهای داخلی از امید بستن به بهبود شرایط و حل مشکلات با تکیه بر دولتها و کشورهای دیگر خصوصا استکبار جهانی و نظام سلطه اجتناب نمایند.

دبیر استان یادآورشد: حزب مؤتلفه اسلامی آذربایجان شرقی ضمن زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای گلگونکفن قیام 15 خرداد و انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همچنین ضمن احترام ویژه به شهدای مدافع حرم و با بزرگداشت مقام رفیع بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) اعتقاد راسخ دارد پرچمی که امام خمینی (ره) برافراشته، اکنون بر دوش علمداری رشید از نسل حسین فاطمه(س) قرار دارد که کشتی انقلاب اسلامی را در تلاطم و توفانهای مهیب و دشمنیهای بدخواهان نظام هدایت میفرمایند و تمامی اعضای این حزب پای در رکاب آماده اجرای منویات حضرت امام خامنهای در تداوم این راه پرافتخار میباشند.

https://shoma-weekly.ir/XGCczH