شهرستانها

لزوم بازبینی بودجه بندی استان های محروم و کم برخوردار در دولت آینده

دبیر حزب موتلفه استان چهارمحال و بختیاری بر لزوم بازبینی بودجه بندی استان‌های محروم و کم برخوردار در دولت انقلابی آینده تاکید کرد.
دبیر حزب موتلفه استان چهارمحال و بختیاری بر لزوم بازبینی بودجه بندی استانهای محروم و کم برخوردار در دولت انقلابی آینده تاکید کرد.

مراد کاظمی دبیر حزب موتلفه استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با هفته نامه شما، با اشاره به مهمترین اولویتهای استان چهارمحال بختیاری اظهار داشت: استان ما نیز مانند سایر استان های کشور درگیر مشکلات و معضلات اقتصادی ومعیشتی است، با این تفاوت که چون این استان در زمره استان های کم برخوردار است، مشکلات اقتصادی آن حادتر است.

دبیر حزب موتلفه استان چهارمحال و بختیاری بیکاری را مهمترین معضل این استان برشمرد و افزود: استان چهارمحال بختیاری همواره در شاخص بیکاری رتبه اول یا دوم را دارد از همین رو دولت آینده باید این مهم را درباره استان های محروم مورد توجه قرار دهد.

وی ناکارآمدی سیستم اداری و بروکراسی اضافی را از دیگر مشکلات مردم این استان دانست و خاطر نشان کرد: برورکراسی اداری مردم را مستأصل کرده است، بروکراسی خطرناک و سوء استفاده های زیاد که هیچ نهاد نظارتی هم به آن رسیدگی نمیکند،مشکل جدی است.

کاظمی با اشاره به ناکارآمدی نهادهای نظارتی این استان در رسیدگی به موانع و مشکلات مردم تصریح کرد: اگر ساختار سیستم اداری حل شود بسیاری از مشکلات نیز از بین می رود.

دبیر حزب موتلفه استان چهارمحال و بختیاری اشکال در سیستم بودجه ریزی و محرومیت مضاعف استان های کم برخوردار و محروم از بودجه عادلانه را مورد توجه قرار داد و گفت: استان های محروم و کم برخوردار هر ساله حتی در افزایش بودجه سهم کمی دارند، از دیگر سو تعداد کم نمایندگان و مسئولان اثرگذار در لابی گری و چانه زنی هم سبب شده تا حق استان آنگونه که باید بهدست نیاید.

کاظمی بر لزوم بودجه بندی بر مبنای نیازمندی ها و امکانات تاکید کرد و افزود: شکل سنتی بودجه بندی هیچگاه به نفع استان های محروم نیست. اما اگر این ساختار اصلاح شود بسیاری از محرومیت ها نیز رفع می شود.

فعالیت های ستاد آقای رئیسی

وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در ستادهای آیت الله رئیسی اشاره کرد و اظهار داشت: ستادهای معین در هشت شهرستان راه اندازی شده است، همچنین در راستای ایجاد وحدت ستادهای شورای وحدت، شورای ائتلاف، حزب موتلفه و ستاد مرکزی آیت الله رئیسی در هر شهرستان یک ستاد شدند و هماهنگ فعالیت می کنند.

به گفته کاظمی، حدود 22 ستاد در استان تعریف شده که تنها پنج الی شش ستاد فعال و نیمه فعال و میدانی وجود دارد و مابقی صوری و کاغذی هستند.

https://shoma-weekly.ir/4Oa9m1