شهرستانها

لرستان باید به سمت اقتصاد گیاهان دارویی برود

کشت هر هکتار در حوزه گیاهان دارویی بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان درآمد دارد و این کشت از مواردی است که باید به سمت آن برویم.
محمدرضا ملکشاهی راد در جلسه کارگروههای تخصصی بسیج عمران لرستان با اشاره به اینکه خود را برای مبارزه با فسادهایی که اتفاق افتاده آماده کردهام، اظهار داشت: یقین داشته باشید که دشمنان ما در براندازی نظام در حوزه نظامی مأیوس هستند و میدانند که ناکام هستند چراکه وضعیت نظام جمهوری اسلامی در دنیا باوجود امکانات نظامی که نتیجه دستاوردهای همین بسیجیان است، بحرانآفرین است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه روحیه بسیجی و نماینده در مجلس باید به دنبال مبارزه با فساد باشد، بیان کرد: یکی از دلایل مبارزه با فساد بهبود اقتصاد کشور است. مثلا وامهای کلان اقتصاد ایران را فلج میکند، مانند فردی که ۶ هزار میلیارد تومان گرفته درحالیکه بودجه پیشبینیشده لرستان در حوزه عمرانی ۶۵۵ میلیارد است که در صورت تخصیص ۶۵ میلیارد بیشتر نمیگیرد و پولی که این فرد گرفته برابر ۱۰۰ سال بودجه لرستان است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در استان لرستان با بیان اینکه در لرستان در هر خانواده میانگین یک بیکار وجود دارد و همین سبب ناراحتی این خانوادهها میشود، بیان کرد: ۶۴ هزار میلیارد تومان باید در این راستا سرمایهگذاری شود تا بیکاری امروز رفع شود و این در حالی است که پول چنانی در این زمینه نداریم و باید به دنبال ایجاد مشاغل ارزانقیمت و مشاغل خانگی باشیم.

ملکشاهی راد با عنوان این حرف که صنعت ما وضعیت بیمارگونهای دارد، گفت: دو هزار و۵۰۰ پروژه نیمهتمام در استان وجود دارد و هفت هزار میلیارد تومان پول برای این پروژهها لازم داریم.

وی تصریح کرد : متأسفانه اینک توسعه عدالت محور نیست. اگر ما باهم تعامل کنیم، هر چه قدرت چانهزنی را بالا ببریم و مستند صحبت کنیم میتوانیم موفقتر باشیم.

نماینده مردم خرمآباد در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه باید استراتژی ما از حوزه شعاری تغییر پیدا کند، خاطرنشان کرد: کشت هر هکتار در حوزه گیاهان دارویی بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان درآمد دارد و این کشت از مواردی است که باید به سمت آن برویم.

وی اظهارداشت: در حوزه بهداشت میانگین تخت کشور به ازای هر هزار نفر یک و ۸ دهم است درحالیکه استان لرستان یک و دو دهم تخت دارد و به عبارتی هزار و ۱۰۰ تخت بیمار کم داریم و ۵۳ درصد تختها نیز فرسوده است.

ملکشاهی راد عنوان کرد: بیمه کردن جوانان تا زمان اشتغال از برنامههای ما است و اینکه بازنشستگان ۹۰ درصد حقوق شاغلان را در آینده میگیرند.

سید محمد فقیهی عنوان کرد:

https://shoma-weekly.ir/e8P8jT