ورزش

لرزه براندام کشتی

عباس جدیدی: حذف کشتی توهین به اصالت المپیک است.
فردوس عادلیپور- اینکه یک دیوانه سنگی را در چاه میاندازد و هزار عاقل هم نمیتوانند آن را دربیاورند حکایت این روزهای کمیتههای المپیک است. رئیسکل میآید و یک حرفی میزند، احتمالاً از روی باد هوا!  که از دو المپیک بعدی کشتی بیکشتی! این همان سنگی است که آن دیوانه در چاه انداخته و حالا عاقلان کشتی در به در دنبال آنند که این سنگ را دربیاورند:

عباس جدیدی: حذف کشتی توهین به اصالت المپیک است.

هاشمیطبا: نباید کشتی را حذفشده بدانیم. اگر کرسی IOC داشتیم شرایط بهتر میشد.

سایتیاف: حذف کشتی از بازیهای المپیک اشتباه است. فکر کنم کشتی به المپیک برگردد.

الکساندر کارلین، قهرمان افسانهای روسیه: وقتی ما در 20 سال 25 بار قوانین را تغییر میدهیم، زمینه را برای حذف از المپیک فراهم میکنیم. ما باختیم نه بهخاطر محبوبیت رئیس فیلا، بلکه بهخاطر اثر کارهای او باختیم. موقعیت کشتی را به نقطه جوش رساندند. این برای اولینبار نیست، بلکه در المپیکهای قبلی هم خطر حذف کشتی وجود داشت.

جانیس زاماندوریدیس، رئیس فدراسیون کشتی آلمان: با این تصمیم یک تکه از ایدهالمپیک از بین رفت.

قرار است کشتی به همراه هفت رشته بیسبال، سافتبال، کاراته، ورزشهای اسکیتی، ورزشهای صعودی (صخره نوردی)، اسکواش، ووشو و موجسواری(ویکبوردینگ) در جلسه بعدی IOC در سن پترزبورگ روسیه از رشتههای خود دفاع کنند تا در صورت تأیید، بهطور موقت به المپیک 2020 اضافه شوند.

و در نهایت علی آبادی: اگر لازم باشد خودم هم میروم تا آنها را قانع کنم.

خیالتون راحت شد!

آنقدر علیه داوران حرف زدند تا بالاخره موفق شدند دو داور بینالمللی دیگر را هم مجبور به استعفا کنند. پس از بازی پرسپولیس گهر که یکی از داوران با سنگ مورد حمله قرار گرفت انتقادات به داوری زیادتر شد. اینبار مایلیکهن هم به جمع منتقدین از داوری پیوست و علی دایی هم که قبلاً از خجالت محسن ترکی درآمده بود. پس از همه این اتفاقات دو محسن از داوری کنارهگیری کردند، یکی ترکی و دیگری هم قهرمانی. همین رو میخواستید؟ خیالتون راحت شد؟

یک هشدار به سردار فعال

باشگاه میلان با ستارههای سابق خود تیمی را تشکیل داده که در جهت کارهای خیریه و عامالمنفعه به سراسر دنیا سفر میکند. سردار هم در سفرش به ایتالیا و پس از اینکه باشگاه میلان بهصورت کامل به مقدمشان معرفی شد، تصمیم گرفت تا پای ستارههای ایتالیایی را به ایران بازکند. این تیم به تازگی با دعوت مسئولان کشور اندونزی در جاکارتا به دیدار ستارگان اندونزی رفت و موفق شد 4 بر 2 پیروز شود. با توجه به رایزنیهای رویانیان به احتمال فراوان ستارگان میلان برای بازی با پرسپولیس در سال 1392 به تهران میآید تا در ورزشگاه آزادی به میدان بروند.

بازیکنان پیشکسوت میلان شامل کافو، پاپن، ماسارو، دیدا، فاوالی، بارهسی، ژورژ وهآ، مالدینی، تاسوتی، آلبرتینی، روسی، ساویسویچ، شوچنکو، ادو، سرجینیو، زامبروتا و بوبان هستند که آنچنان هم پیر نشدهاند.

البته بازیکنانی مانند گولیت، دونادونی، فان‌باستن و آنچلوتی در این تیم حضور دارند اما به دلیل فشار کاری و مشکلاتی که داشتند به اندونزی سفر نکردند. حالا سردار که این همه فعالانه برای پرسپولیس کار می‌کند باید مواظب باشد که به‌خاطر این بازی اعتبارش هدر نرود. از این جماعت هیچ‌چیز بعید نیست. ناگهان چند وقت بعد خبر می‌رسد که این تیم به نام کارهای عام‌المنفعه، فعالیت‌های دیگری می‌کرده است.


https://shoma-weekly.ir/ifj7kI