شهرستانها

قیام رئیسعلی دلواری درس اتحاد و همبستگی به ملت ایران بود

قیام رئیسعلی دلواری و یارانش درس اتحاد و همبستگی و دفاع از کشور و ناموس به ما می‌دهد که در جنگ هشت ساله آن را ثابت کردیم.
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر گفت: قیام رئیسعلی دلواری و یارانش درس اتحاد و همبستگی و دفاع از کشور و ناموس به ما می‌دهد که در جنگ هشت ساله آن را ثابت کردیم.
عبدالله فاتحی اظهار داشت: رئیسعلی دلواری دلیرمردی متدین و پیرو ائمه معصومین از خطه جنوب و منطقه تنگستان بود که در هشت اوت 1915 حدود 100 سال پیش در جنگ جهانی اول در مقابل قوای متجاوز انگلیس که قصد اشغال بوشهر را داشتند قد علم کرده و مردانه تا مرز شهادت ایستادگی کرد.
وی افزود: این شهید والامقام بدون کمک دولت مرکزی نیروهای پراکنده مناطق دشتی، تنگستان و دشتستان را جمع آوری کرده و با یاری خالو حسین دشتی و شیخ حسین خان چاهکوتاهی با کسب فتوای جهاد از علمای وقت مانند سید مرتضی علم الهدی اهرمی، سید عبدالله بلادی بوشهری ، آخوند ملاحسن گنخکی و سیدعبدالحسین لاری در جنگی نابرابر قوای متجاوز را شکست دادند.
فاتحی ادامه داد: قیام رئیسعلی دلواری و یارانش درس اتحاد و همبستگی و دفاع از کشور و ناموس به ما می‌دهد که در جنگ هشت ساله آن را ثابت کردیم.
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: اکنون نیز آماده دفاع از ایران عزیز که به جهت وقوع انقلاب اسلامی در آن مورد بغض و تهدید و تحریم دشمن قرارگرفته است، هستیم و به یاری خداوند و رهبری امام خامنه‌ای همه مردم ایران مانند شهید رئیسعلی دلواری و مردم جنوب کشور آماده فداکاری هستند.


https://shoma-weekly.ir/ex1bLM