ورزش

قهرمانی وزنه‌برداری و شاد کردن دل مردم

تیم ملی وزنه برداری ایران با کسب 8 مدال طلا، 4 نقره و برنز و کسب 501 امتیاز پس از 9 سال بر سکوی نخست این رشته در آسیا رسید.

امید توکلی - تیم ملی وزنه برداری ایران با کسب 8 مدال طلا، 4 نقره و برنز و کسب 501 امتیاز پس از 9 سال بر سکوی نخست این رشته در آسیا رسید. این قهرمانی در آستانه شروع المپیک 2012 لندن اتفاق افتاد و تقریباً شش نفر اصلی برای رفتن روی تخته‌های المپیک شناخته شده است و امیدهای ما را در وزنه برداری برای کسب مدال بیشتر کرد.
پس از موفقیت تیم ملی وزنه‌برداری جمهوری اسلامی ایران در مسابقات قهرمانی وزنه برداری آسیا، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی از هیات اعزامی تقدیر و تشکر کردند. متن این پیام به شرح زیر است:
هیأت اعزامی به مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری آسیا خسته نباشید عزیزانم، متشکرم از اینکه دل ملت ایران را شاد کردید. انشاءالله موفق باشید.
سید علی خامنه‌ای – 12 اردیبهشت 1391
این پیام یک شاهد روشن است که موفقیت پولادمردان کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا دل مردم ایران و بالطبع دل رهبر معظم انقلاب را شاد کرد.  در چنین شرایطی آیا می‌دانیم موقعیت ورزش وزنه‌برداری ما در آسیا و جهان چیست؟ آیا می‌دانیم چگونه چشم‌های حریصی از سوی بیگانگان به مدال‌های وزنه‌برداری در المپیک لندن دوخته شده است؟ آیا می‌دانیم پس از سمبوسه فروشی ملی‌پوش کشتی نوجوانان(!) و هدیه دادن پلوپز به احسان حدادی(!) بالاخره صدای بهداد سلیمی هم در آمده است؟ آیا می‌دانیم ابرمرد وزنه‌برداری جهان که همه از او انتظار طلا داریم و قرار است درالمپیک لندن به رکوردهای خودش و حسین رضا‌زاده حمله کند، با مشکلات فراوان مالی روبروست؟
شاید مسئولان هم مثل ما این مسائل را می‌دانند اما به طور مرتب کمبود بودجه پیش می‌کشند. بودجه کم است و ما هم این موضوع را می‌دانیم اما نمی‌دانیم و سر در نمی‌آورم که مسئولان ما به چه دلیل نمی‌توانند کمی بودجه بیشتری در سال المپیک جفت و جور کنند. مگر ما چند ورزشکار در سطح بهداد سلیمی داریم؟
جالب آن که به تازگی و در همایش اخیر وزارت ورزش، رئیس یک فدراسیون بی مدال(!) که حتی سهمیه المپیک نیز کسب نکرده در حضور دکتر عباسی عنوان داشته که چرا باید به قهرمانان طلایی المپیک یکصد میلیون تومان پاداش بدهیم؟!
عمق فاجعه را زمانی بیشتر درک می‌کنیم که خود بهداد سلیمی نیز در اعتراض به عدم رسیدگی مسئولان به مشکلات مالی عنوان داشته که هیچ قولی برای کسب مدال طلا در المپیک لندن را نمی‌دهد! هر چند نیک می‌دانیم گوش مسئولان خیلی بدهکار این مطالب نیست اما امید است این مختصر دست نوشته و همین طور توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به ورزشکاران و مدال‌آوران برای آگاهی مسئولان ورزش کافی باشد.

https://shoma-weekly.ir/7kvobD