شهرستانها

قم اشباع کننده تشنگان معارف است

در بعضی از سفرهایی که به نقاط مختلف دنیا داشته‌ام، مردم از ما استقبال کرده و درخواست ارتباط با شهر قم را داشتند و سئوال می‌کردند که چگونه شهر مقدس قم توانسته است مایه سرافرازی اسلام و تشیع در جهان شود و آرزو داشتند که در اولین فرصت به ایران سفر کرده و قم و مدارس علوم دینی را از نزدیک ببینند.
محمد عرب دبیر حزب موتلفه اسلامی قم در ابتدای سال تحصیلی حوزههای علمیه و ازجمله حوزه علمیه قم و اهمیت بالای آن در امر رسالت تبلیغ گفت: همانطوری که اطلاع دارید حوزه قم از یک سطح بالایی از دانش برخوردار است و وجود اساتید بزرگوار حوزه در طول سالهای بعد از پیروزی انقلاب باعث شده که هم در سطح کشور و هم در سطح جهان انتشار اسلام ناب و فرهنگ دینی در سطح کشور و دنیا در حدی که امروزه مشاهده میکنیم صورت پذیرد.

وی در ادامه افزود: لیکن این مقدار حرکت کافی نیست واین ناکافی بودن قطعا نظر اساتید محترم حوزهها و در راس آنها نظر مقام معظم رهبری هم همین است. رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خودفرمودهاند که نیاز است با تلاش بیشتر و همت عالی نسبت به رساندن صدای اسلام و فرهنگ دینی به اقصی نقاط کشور و جهان اقدام شود. متأسفانه باید اذعان کنیم که این کار تا آن اندازهای که نیاز دنیای اسلام بوده و انتظار بزرگان دین است انجام نمیشود برای نمونه عرض میکنم بیش از صد هزار مسجد بدون روحانی داریم و حتی روستاهای اطراف قم نیز این مشکل را دارند، لذا ایجاب میکند که حوزه محترم قم به خصوص جامعه مدرسین برنامهریزی لازم را تدوین کنند. دبیر حزب موتلفه اسلامی قم نسبت به علاقمندی قومیتها و ملتهای گوناگون داخلی و خارجی به شهر مقدس قم بیان داشت: هم در داخل کشور و هم در خارج اغلب مردم به خصوص برخی مردم عادی در بعضی از کشورها تشنه شنیدن صدای اسلام و شیعه از قم هستند. این فعال سیاسی و فرهنگی اظهار داشت: موسسه «جامعه المصطفی العالمیه» یکی از نمونه کارهای بسیار گسترده و عمیقی است که حوزه علمیه قم با مدیریت
آیت
الله اعرافی آغاز و تاکنون ادامه دارد وظیفهاش تربیت طلاب علوم دینی از دیگر کشورهاست که حدوداً از ۹۰ کشور دنیا از ابتدا تا سطوح عالی طلبه پذیرفته است که در یکی از سفرهایم به آفریقا یکی از فارق التحصیلان جامعه المصطفی را دیدم که یک مدرسه علوم دینی تاسیس کرده ومشغول تربیت طلبه است و این از جمله موفقیتهای برون مرزی حوزه علمیه قم محسوب میشود.

عرب ادامه داد: در بعضی از سفرهایی که به نقاط مختلف دنیا داشتهام، مردم از ما استقبال کرده و درخواست ارتباط با شهر قم را داشتند و سئوال میکردند که چگونه شهر مقدس قم توانسته است مایه سرافرازی اسلام و تشیع در جهان شود و آرزو داشتند که در اولین فرصت به ایران سفر کرده و قم و مدارس علوم دینی را از نزدیک ببینند.

ایشان همچنین یادآور شد: این آمادگی برای پذیرش فرهنگ دینی و اسلامی به خصوص فرهنگ ایثار و شهادت در مقابل ابرقدرتها و استعمارگران در تک تک افراد عاشق انقلاب و امام وجود دارد به همین دلیل حوزههای علمیه که مرکز اسلام و تشیع در دنیای امروزند وظیفهشان در این مورد بسیار سنگین است و ایجاب میکند حرکتی بیش از آنچه که تا کنون اقدام شده انجام دهند.

وی ادامه داد: در سیدنی عده زیادی از مسلمانها بخصوص شیعیان را در مسجد فاطمه زهرا سلام الله علیها دیدم که عاشقانه راجع به اسلام وانقلاب اسلامی همراه بااشک سخن میگفتند.

در سفر به برزیل عدهای از مسلمانها و شیعیان در شهر سائوپائولو زمینی را که برای ساختن مسجد تهیه شده بود، بنده کلنگ احداث آن مسجد را به نام حضرت رسول (ص) زدم.

https://shoma-weekly.ir/I8tjki