اقتصاد

«قشنگ حرف زدن» مشکلات معیشتی را حل نمی کند

حجم انبوه کالای قاچاق که وارد مملکت می شود، به کسب و کار مردم لطمه بزرگی وارد کرده است و دولت به این وضعیت رسیدگی نمی کند، دولتمردان بسیار قشنگ حرف می زنند، ولی عمل در واقع به همراهش نیست.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، گفت: حجم انبوه کالای قاچاق که وارد مملکت می شود، به کسب و کار مردم لطمه بزرگی وارد کرده است و دولت به این وضعیت رسیدگی نمی کند، دولتمردان بسیار قشنگ حرف می زنند، ولی عمل در واقع به همراهش نیست.

سید اصغر رخ‌صفت؛ عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار هفته نامه شما، در خصوص انتظارات از دولت در ارائه برنامه ششم توسعه به مجلس، گفت: لایحه ششم توسعه باید به گونه ای باشد که فکر اقتصاد و معیشت مردم باشند، این طور که شواهد نشان می دهد، این لایحه باب میل نیست، ان شاءالله خداوند به مسئولین همت دهد که فکر معیشت مردم باشند.

وی در ادامه انتظارات از لایحه ششم توسعه کشور را این دانست که مسئولین باید مقداری به فکر مردم باشند و خاطر نشان کرد: دولتمردان صرفا فکر امورات خودشان نباشند و برای مشکلات مردم و اقتصاد ملت تلاش کنند، همانطور که مقام معظم رهبری، می فرمایند: مردمند که از مسئولین حمایت می کنند، اگر مردم حمایتشان ر از مسئولین بردارند، کاری از دست مسئولین بر نمی آید، باید برای شکست رکود و رونق دادن اقتصاد مردم فکری کنند، در هر حال در فکر دوستان و هفکران خود نباشند و به فکر مردم باشند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گام دولت در جهت رونق اقتصادی را این گونه تشریح کرد و گفت: اظهر من الشمس است که مردم باید برای ایجاد تولید و برای در اختیار گرفتن لوازم راه انداختن کسب و کار حمایت شوند، دولت باید جلوی مفاسد اقتصادی و قاچاق را بگیرد و مشکلاتی که در سر راه اقتصاد مردم بوجود می آید را برطرف کند.

رخ صفت در راستای پیشنهاد به دولت در جهت رفع مشکلات اقتصادی کشور، بیان کرد: حمایت از بخش خصوصی، رونق کشاورزی و دامداری در راس فعالیت دولت باشد و این مسائل را فارغ از باند بازی در نظر بگیرند.

وی افزود: مصاحبه چند شب پیش رئیس تعزیرات راجع به وضعیت اقتصادی کشور دیگر اظهر من الشمس است، در مصاحبه راجع به رفع مشکلات اقتصادی کشور و معضل ورود قاچاق صحبت شد، این حجم انبوه کالای قاچاق که وارد مملکت می شود، به کسب و کار مردم لطمه بزرگی وارد کرده است و دولت به این وضعیت رسیدگی نمی کند، دولتمردان بسیار قشنگ حرف می زنند، ولی عمل در واقع به همراهش نیست.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پایان با اشاره به اینکه در همه بخشهای مختلف کشور دچار مشکل هستیم، تصریح کرد: در بخشهای مسکن، کشاورزی و کارگاههای کوچک به یک نحو مشکلات وجود دارد، دولت در مورد کارگاههای کوچک دولت بسیار مانور داد و صحبت کرد ولی در عمل حمایتی از جانب دولت نمی بینیم و فقط حرف زد. دولت باید کارخانه جات کوچک را تقویت کند، صنعت مملکت، کار و کسب مردم را پیگیری کند، که فعلا این موارد را فقط با حرف پیگیری می کنند.

https://shoma-weekly.ir/8JfjTZ