زنان

قدرت مدافعان حرم ریشه در ایمان آنها دارد

شهید حججی و سایر مدافعین حرم افراد فوق العاده قوی و با ایمان و دلاوری بودند. شهید حججی قدرتی داشت که در چهره‌اش مشخص بود .شما دیدید که زمان اسارت در دست دشمن چطور خم به ابرو نمی‌آورد و حتی در دوربین هم نگاه نمی‌کند و هیچ کس نمی‌بیند که چهره بهت‌زده یا ترسیده‌ای داشته‌باشد و سرش بلند است؛ زیرا برای هدف دفاع از حرم در این مسیر حضور پیدا کرده‌است.
همه شهر، همه ایران ناگهان دلش تپید برای یک مرد، روزهایی که سلفی حقارت بغض همه ما شده بود همه شهر به ناگاه اسیر چشمان مردی شد که استوار در مقابل کفر ایستاد و کربلای دوباره ای را رقم زد، عطر بغض شهادت شهید محسن حججی تا حوالی میدان بهارستان و دفتر خواهران استان تهران حزب مؤتلفه اسلامی کشید و سه شنبه هفته گذشته، این واحد میزبان مراسمی با حضور اعضاء و طرفداران خواهر و همچنین برخی از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی بود.

یکی از فرماندهان سپاه پاسداران در سوریه به عنوان سخنران این مراسم با قدردانی از برپایی چنین مجالسی به عمق اهداف استراتژیک ایران در منطقه اشاره کرد و گفت: ایران یکی ازبزرگترین ابرقدرتهاست و سلطه‌گران جهانی تمامی ناآرامی‌ها در منطقه را برای مقابله با ما به راه انداخته و بخاطر نابودی جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند.

این سردار مدافع حرم با بیان سابقه درگیری‌های منطقه‌ای و نقشه ژئوپلوتیک و ژئواستراتژیک منطقه افزود: زمانی که گروهک‌های تروریستی و داعش فعالیت خود را آغاز کردند علنا هدفشان را تعرض به حرم اهل بیت در سوریه و عراق اعلام می‌کردند و خصوصا نسبت به حرم حضرت زینب و حضرت رقیه و کربلا کینه عجیبی داشتند، مدافعین حرم بر این اساس شکل و اعزام‌ها شروع شد.

وی با اشاره به ابعاد معنوی شخصیت شهید حججی و سایر شهدای حرم تصریح کرد: شهید حججی و سایر مدافعین حرم افراد فوق العاده قوی و با ایمان و دلاوری بودند. شهید حججی قدرتی داشت که در چهره‌اش مشخص بود .شما دیدید که زمان اسارت در دست دشمن چطور خم به ابرو نمی‌آورد و حتی در دوربین هم نگاه نمی‌کند و هیچ کس نمی‌بیند که چهره بهت‌زده یا ترسیده‌ای داشته‌باشد و سرش بلند است؛ زیرا برای هدف دفاع از حرم در این مسیر حضور پیدا کرده‌است.

این سردار مدافع حرم با اشاره به اینکه دفاع از حرم مختص ایرانیان نیست، تأکید کرد: رزمندگان مدافع حرم که از برادران افغانی و پاکستانی ما در قالب گردان‌های فاطمیون و زینبیون هستند در نبردهای اخیر، یک شبانه روز در حال جنگ نظامی سخت و سنگینی بودند و به دلایلی تجهیزات نتوانست به آنها برسد، اما باز آنها در برابر نیروهای داعش که از آمریکا و قدرت‌های بزرگ تغذیه نظامی می‌شوند شجاعانه مقاومت کردند.

وی با بیان شایعاتی که درباره مدافعان حرم از سوی دشمن مطرح می‌شود گفت : گرفتن مبالغ سنگین و تهمت‌هایی که به رزمندگان مدافع حرم می‌زنند، کاملا بی‌اساس است و این رزمندگان هیچ‌گونه هدف مادی برای حضور در عرصه دفاع از حرم ندارند و فضای حضور آنها کاملا معنوی و با انگیزه‌های الهی است.

این فرمانده سپاه عنوان داشت: اعتراضاتی که برخی به اعزام رزمندگان برای دفاع از حرم دارند بی‌اساس است، این افراد همان کسانی هستند که وقتی در هشت سال دفاع مقدس نیرو به جبهه برای دفاع از خاک کشورمان هم اعزام می‌شد اعتراض داشتند که چرا جوان‌ها را به کشتن می‌دهید درحالی‌که خاک و تمامیت ارضی کشور در خطربود.

وی افزود: ما در بسیاری از مناطق سوریه با صحنه های بسیار دلخراشِ ظلم و جنایت تروریستها نسبت به زنان و دختران و کودکان مواجهیم و در خیلی از نقاط پس گرفته شده از داعش، گیسوان بریده شده دختران و زنان را می‌بینیم که تحمل این صحنه‌ها بسیار سخت است .

این سردار مدافع حرم در پایان خاطرنشان کرد: برخی از افرادی که معترض اعزام رزمندگان و مدافعان هستند تا ناموس خودشان در معرض خطر مستقیم قرار نگیرد عمق فاجعه و ارزش جانفشانی مدافعان حرم را درک نمی‌کنند.

این مراسم در پایان با مدیحه‌سرایی و ذکر مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید محسن حججی و سایر مدافعین غیور حرم آل الله به پایان رسید
https://shoma-weekly.ir/jhvydu