شهرستانها

قانون برای خشکاندن گلوگاه‌های فساد، نیازمند ترمیم است

دولت باید براساس دستور رئیس جمهوری به سرعت ضعف‌های موجود در قانون که ایجادکننده فساد بوده را رفع و به شکل لایحه برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد و نمایندگان نیز با قید دو یا سه فوریت آن را بررسی و تصویب کنند.
دبیرحزب مؤتلفه اسلامی استان زنجان گفت: در دنیا کشورهایی هستند که با موفقیت جلوی مفاسد اقتصادی را گرفتند، ما نیز با استفاده از تجارب آنها میتوانیم چنین کاری کنیم، در کل برای خشکاندن گلوگاههای فساد باید قانون توسط دولت و مجلس شورای اسلامی ترمیم شود.

روحالله صمدی در گفتگو با خبرنگار «ایرنا» افزود: رئیس جمهوری در بیانیه و سخنرانیهای خود به محورهای خوبی در مبارزه با فساد اقتصادی و حقوقهای نامتعارف اشاره کردند؛ اما باید این دستورها و پیشنهادها منتج به نتیجه شود و مردم نتایج آن را ببینند.

وی اظهار کرد: در قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت نیز دولتها یا آییننامه اجرایی آن را ننوشتند یا آن را به صورت ناقص اجرا کردند، بنابراین تا خلاءهای قانونی و تبعیض در قانون پرداخت که زمینه ساز فساد هست، باشد وضعیت کشور نیز اینگونه خواهد بود.
صمدی به ادامه
یافتن اقدامات دولت در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی تأکید کرد و گفت: دولت باید براساس دستور رئیس جمهوری به سرعت ضعفهای موجود در قانون که ایجادکننده فساد بوده را رفع و به شکل لایحه برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد و نمایندگان نیز با قید دو یا سه فوریت آن را بررسی و تصویب کنند.

وی به حق مطالبهگری برای مردم اشاره و خاطرنشان کرد: همه باید خود را در قبال مسائل اجتماعی مسئول دانسته و هر موضوعی را که احساس میکنیم در آن از طرف مسئولان کوتاهی میشود، از آنها مطالبه کنیم.
دبیرحزب مؤتلفه اسلامی استان زنجان گفت: در مبارزه با فساد آنچه که تاکنون مشاهده می
شود مجموعه هر سه قوه در این موضوع کم کاری کردهاند، به همین دلیل رانت، تبعیض و فساد در جامعه رخنه کرد.
وی با اشاره به اینکه هماهنگی سه قوه در مبارزه با مفاسد اقتصادی منجر به جلوگیری از مفسده می
شود، افزود: مبارزه باید ریشهای باشد تا اگر کسی هم خواست فسادی در سیستم انجام دهد، نتواند و سیستم به وی این اجازه را ندهد.

صمدی به لزوم امنیت در دنیا به خصوص در کشورهای منطقه تأکید و اظهار کرد: اگر امروز ایران کودتا در ترکیه را محکوم کرد، به این دلیل است که اساس انقلاب اسلامی و سیاستهای کشور بر مشروعیت مردمی و قانونی در کشورها است.

وی درباره تأثیر منفی آشوب در همسایگان ایران بر امنیت کشور، گفت: کودتا در دنیا منسوخ شده و در هر کشوری که نقض دموکراسی اتفاق بیفتد محکوم است، چراکه حقوق مردم، امنیت و حقوق کشورهای همسایه به واسطه ایجاد بیامنیتی در آن نقض میشود.

https://shoma-weekly.ir/ZE8enw