ورزش

«فیفا» و اقدامی ارزشمند

نه! این تصادف نیست! باور نمی‌کنیم که تلاقی زمانی بازگشت نام خلیج همیشه فارس به ادبیات فوتبال جهان و هفته دفاع مقدس یک تصادف صرف باشد! انگار دستی از آن بالاها در کار است تا به همه ما ثابت کند هنوز هم نگهبان و نگهدار ما و این ملت همیشه مظلوم است.
شاهین تهرانی- نه! این تصادف نیست! باور نمیکنیم که تلاقی زمانی بازگشت نام خلیج همیشه فارس به ادبیات فوتبال جهان و هفته دفاع مقدس یک تصادف صرف باشد! انگار دستی از آن بالاها در کار است تا به همه ما ثابت کند هنوز هم نگهبان و نگهدار ما و این ملت همیشه مظلوم است. دستی که نمیگذارد اجنبی سرزمین مقدس مادریمان را آلوده کند. دستی که نمیگذارد رشته به مو رسیده، پاره شود! دستی که چتر حمایتش بالای سر همه ماست؟

فدراسیون جهانی فوتبال برای قبول مجعول بودن نامی که اماراتیها روی لیگ حرفهای خودشان گذاشته بودند، کار دشواری در پیش روی نداشت. کافی بود نگاهی به اطلسهای قدیمی جهان بیاندازد. کافی بود به نقشههای تایید شده توسط خودش نگاه کند و ببیند که این آب راه هیچ نام دیگری ندارد جز خلیج همیشه فارس. این خلیج با خون ایرانی در هم آمیخته و دیگر نمیتوان نام دیگری بر آن نهاد. اصلاً خود خلیج هر نام مجعول دیگری را پس میزند و دور میاندازد و به صاحبش تحویل میدهد.درست است که فیفا به راحتی حرف منطقی و صحیح فدراسیون فوتبال ایران را قبول کرد و نام لیگ امارات را در سایت، منابع و مکاتباتش «لیگ خلیج فارس» ذکر کرد، اما این دلیل خوبی نیست تا بابت حذف شدن آن نام تقلبی و منحوس، تبریک ویژه و دست مریزاد گرمی به فدراسیون فوتبال نگوئیم.کفاشیان و همکارانش با برپایی جلساتی که با نمایندگان وزارت امور خارجه داشتند، راهکارهای مناسب را یافتند و با ادالهای محکم و مفصل به سراغ فیفا رفتند و درخواست تغییر هر چه سریعتر و باز گرداندن نام اصلی آن شدند و فدراسیون بینالمللی فوتبال دراقدامی ارزشمند، نام مجعول خلیج «ع رب ی» را به خلیج فارس تغییر داد. این امر باعث خشم بی دلیل کشور کوچک عربی شده است.  روزنامه السعودیه عربستان نوشته برخی باشگاهها و بازیکنان شاغل در لیگهای عربی به صورت رسمی به این تغییر نام توسط فیفا اعتراض کردند! برخی مقامها و چهرههای ورزشی کشور امارات ازا قدام فیفا برای بازگرداندن به حق نام خلیج فارس خشمگین شدند! فیفا با تأیید نام خلیج فارس بار دیگر رسوایی کشورهای عربی را که قصد داشتند به تحریف تاریخ و نام خلیج همیشه فارس بپردازند را به دنیا نشان داد.

 

https://shoma-weekly.ir/p9jzdA