ورزش

فوتبال مهم‌تر از اجلاس وین!

هفته گذشته یک خبر جالب پیرامون تیم ملی فوتبال شنیده شد که خیلی‌ها را شگفت‌زده کرد: دکتر «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در چهارمین دور مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ و در واقع در گام پایانی توافقنامه ژنو (ژنو۴) به اتریش سفر کرده بود، در میانه مذاکرات هسته‌ای در تمرینات تیم ملی فوتبال حضور یافت و به مربیان و بازیکنان روحیه داد و با آنان عکس یادگاری گرفت! که انعکاس وسیعی در شبکه‌های اجتماعی داشت.

مهدی یکتا- هفته گذشته یک خبر جالب پیرامون تیم ملی فوتبال شنیده شد که خیلیها را شگفتزده کرد: دکتر «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در چهارمین دور مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ و در واقع در گام پایانی توافقنامه ژنو (ژنو۴) به اتریش سفر کرده بود، در میانه مذاکرات هستهای در تمرینات تیم ملی فوتبال حضور یافت و به مربیان و بازیکنان روحیه داد و با آنان عکس یادگاری گرفت! که انعکاس وسیعی در شبکههای اجتماعی داشت.

این اتفاق در حالی رخ داد که مربیان و بازیکنان تیم ملی ایران از موضوع خبر نداشتند و حضور سرزده وزیر امور خارجه همه آنها را در اردوی اتریش غافلگیر کرد! جالب آنکه دکتر ظریف هم در جمع ملیپوشان عکس یادگاری گرفت و با صحبتهای خود به آنها انگیزه داد تا «کارلوس کیروش» مغرور هم اعتراف کند: «حالا وظیفه ما سنگینتر شد.»

از آن گذشته وزیر امور خارجه موضوع جالبی را پیش کشید و یادآور شد: «جلسات بسیار فشردهای را من با خانم «کاترین اشتون» داشتم ولی ادامه مذاکره با ایشان را به همکارانم سپردم و به دیدار شما آمدم، چون پیگیر فعالیتهای شما برای حضور در جام جهانی بودم.»

این عبارات عین حرفهای وزیر امور خارجه بود اینکه وسط مذاکرات هستهای وزیر امور خارجه کشورمان سرزده به اردوی تیم ملی فوتبال میرود حکایت از این نکته دارد که فوتبال با هیچ پدیده اجتماعی دیگر، قابل قیاس نیست. هیچ جای تعجب و سئوال نخواهد بود که این پدیده توانسته به عنوان ابزاری مهم درجامعه بروز پیدا کند وهمه چیز را تحت تأثیر خود قرار بدهد!

البته کاری که دکتر «محمد جواد ظریف» کرد تازگی داشت اما در کشورهای صاحب فوتبال این اتفاقات میافتد.

ظریف همچنین در جمع بازیکنان فوتبال گفت: شخص آقای رئیس جمهور منتظراست تا زمانی که شما به ایران باز گشتید با شما دیدار کند. ایشان از من خواستند که به شما اعلام کنم که دولت تمام تلاشش را برای حمایت از شما انجام خواهد داد.

https://shoma-weekly.ir/147mJP