شهرستانها

فنته خاموش2

مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان (5/6/88) صحنه سیاسی کشور را به 2 دسته تقسیم و آن صحنه اصلی و صحنه فرعی بوده است و همانجا مضموناً فرمودند ،" صحنه اصلی را باید شناخت و از آن غافل نشد و دشمن هم قصد دارد ما را در صحنه‌های فرعی معطل کند و اساساً هنر شناخت صحنه اصلی و ماندن در صحنه اصلی است. امروز هم داستان همان داستان است صحنه اصلی و فرعی همان تعریف را دارند و باید آنرا در شرایط حساس انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی شناخت و در سازمان ولایت ایفای نقش کرد.

میثم معافی *
مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان (5/6/88) صحنه سیاسی کشور را به 2 دسته تقسیم  و آن صحنه اصلی و صحنه فرعی بوده است و همانجا مضموناً فرمودند ،" صحنه اصلی را باید شناخت و از آن غافل نشد و دشمن هم قصد دارد ما را در صحنه‌های فرعی معطل کند و اساساً هنر شناخت صحنه اصلی و ماندن در صحنه اصلی است. امروز هم داستان همان داستان است صحنه اصلی و فرعی همان تعریف را دارند و باید آنرا در شرایط حساس انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی شناخت و در سازمان ولایت ایفای نقش کرد.
مقدمه را کوتاه کنم ، اصلاح‌طلبان (رادیکال) پس از شکست بزرگ در فضای فتنه ، ضمن بازتعریف فضای جدید به بازشناسی تحرکات سیاسی و تعویض الگوی عملیاتی با تاکتیک ((پوستین وارونه)) به این نتیجه رسیدند که با تقسیم ماموریت در 2 شکل پوزسیون و اپوزسیون یا همان نظریه (کت موافق و شلوار مخالف) جان پیدا کنند و از کمای سیاسی نجات یابند.
در شکل شماره1 اپوزسیون مستقر در گفتمان فتنه با ژست اعتراض به نظام برای جلوگیری از ممات گفتمان فتنه سبز حضور دارند و در شکل 2 پوزسیون مستقر (علی الظاهر) در گفتمان نظام حرکت می‌کنند.
استراتژی مشارکت فعال برای ضربه و براندازی و به نوعی در انداختن نظام با" بحران مشارکت" درانتخابات دهم ریاست جمهوری سال 88 مواجه شد و از این رو رادیکالیسم اصلاحات بدنبال پروژه (مشارکت معکوس یا بحران عدم مشارکت) است تا بتواند ضمن عدم عبور از فتنه ،پروژه تقلب 2 را هم با شمردن عدد و درصد (مشارکت نکرده‌ها)کلیدبزنند.
در فاز 2 ، در ترکیب سیاسی انتخاباتی بدنبال اختلاف اندازی و چند لیست شدن اصولگرایان و نیروهای انقلاب می‌باشند که اولاً جذب حداقلی مصداق پیدا کند. ثانیاً تقسیم کردن لیست‌ها به لیست اصلی و فرعی (یعنی اصولگرایان و غیر اصولگرایان) ثالثاً در مرحله بعد یعنی در وزن‌کشی سیاسی پس از انتخابات و حصول نتیجه، لیست منتسب به جبهه متحد اصولگرایان که با حمایت و عنایت نهادین مقدس جامعتین تنظیم گردید به تنهایی شمرده شود وبعد بعنوان لیست اصولگرایان معرفی گردد و رابعاً تمامی لیستها به غیر از لیست جبهه متحد اصولگرایان بعنوان لیست رقیب اصولگرایان آماربرداری شود و این یعنی آمار مشارکت ناشی از حمایت و کاندیداهای جبهه متحد اصولگرایی در مقابل آمار تمامی گروههای دیگر اعم از جبهه پایداری ـ انحرافی ـ اصلاحاتی و ... و حتی مستقلین و به اضافه آمار عدم مشارکت(شرکت نکرده‌ها) که درعرصه انتخابات رقیب جبهه متحداصولگرایی محسوب می شدند. پلورالیزه کردن رفتار متدینان از ناحیه اصحاب الطاغوت ریشه تاریخی دارد و امروز هم پلورالیزم انتخاباتی (رفتار انتخاباتی) نیروهای متدین انقلابی که اساس فتنه خاموش (2) جریان سرکرده آمریکا و انگلیس و ... را شکل می‌دهد در دستور کار است و آیا رواست که جمع کثیر نیروهای انقلاب و پیروان راستین ولایت فقیه و مدعیان اصولگرایی با وجود درک فتنه خاموش 2 چند خیمه برپا کنند و به وحدت رفتاری نرسند؟
* معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی استان مازنداران

https://shoma-weekly.ir/sdzeO1