شهرستانها

فله‌ای ثبت‌نام‌کردن کاندیداها، مهندسی شده بود

ازخیل ثبت‌نام کنندگان، تعدادی، مدارک مطرح در قانون را ندارند یا درفتنه 88 دخیل بوده‌اند یا بعضی موارد منفی دیگر را دارند و به‌نظر می‌آید فله‌ای ثبت‌نام‌کردن کاندیداها، مهندسی شده باشد که درطول 9دوره نمایندگی، کم سابقه بوده است.
محمود الفت دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان همدان گفت: اسفند امسال، سال دو انتخابات سرنوشت ساز، خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی است که این روزها همه نگاههای داخلی و خارجی متوجه این انتخابات است. الفت افزود: در انتخابات خبرگان برای دوکرسی، 14 نفر ثبتنام کردهاند که برای اولین بار در خبرگان رهبری یک نفر خانم ثبتنام کرده است و در انتخابات مجلس شورای اسلامی برای دراختیارگرفتن 9کرسی، 297 نفر نام نویسی کردهاند که از این تعداد فقط 3درصد به مجلس راه پیدا خواهند کرد.

وی اظهار کرد: البته ازخیل ثبتنام کنندگان، تعدادی، مدارک مطرح در قانون را ندارند یا درفتنه 88 دخیل بودهاند یا بعضی موارد منفی دیگر را دارند و بهنظر میآید فلهای ثبتنامکردن کاندیداها، مهندسی شده باشد که درطول 9دوره نمایندگی، کم سابقه بوده است.

الفت خاطرنشان کرد: با بررسیهایی که هیئت اجرایی انجام داده است صلاحیت 4نفر محرز نشد و 2نفر ردصلاحیت شدند. هیئت اجرایی عمدتا به جای معتمدین از نیروهای دولتی بهره گرفتهاند و بعد از هیئت اجرایی، هیئت نظارت تعداد 155نفر را تأیید، یعنی 54درصد و 21درصد را ردصلاحیت اعلام کرد، یعنی 60 نفر و البته عدهای هم انصرافی بودهاند.

دبیر حزب مؤتلفه استان همچنین گفت: دراین دوره نیز مانند دورههای قبل، تعداد اصولگرایان زیاد بود که از این تعداد میبایست در حوزه همدان و ملایر هرکدام دونفر و شهرستانهای دیگر یکنفر انتخاب بشوند. باتوجه به اینکه هیئت اجرایی با تأیید بی رویه، توپ را به زمین نظارت انداخت، کارنظارت را دشوار و هزینه زیادی را متحمل شد. طبیعی است که با ریزشی که بهوجود میآید عدم نارضایتی اصلاحطلبان را داشته باشد، به هرحال باید در مقابل قانون تمکین کرد و رأی شورای نگهبان را پذیرفت.

https://shoma-weekly.ir/cHKi2n