شهرستانها

فعالیت های انتخاباتی از بیم تخریب‌ها درون‌گروهی است

با توجه به تخریب‌هایی که معمولا برای کاندیداهای انتخابات صورت می‌گیرد تا زمان نزدیک‌شدن به انتخابات بیشتر فعالیت‌هایی که در این زمینه انجام می‌شود درون‌گروهی است.
معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی یزد گفت: با طرح استانیشدن انتخابات نمایندگانی که محبوبیت بیشتری در دولت و قوه مجریه دارند به خواستههای مردم رسیدگی میکنند و دیگر نمایندگانی که نمیتوانند پاسخگوی درخواستهای مختلف مردم باشند، انتخاب نخواهند شد.

وی در مصاحبه با خبرنگار «یزد آوا» با اشاره به ردشدن طرح استانیشدن انتخابات در شورای نگهبان اظهار کرد: این طرح توجه خاصی را میطلبد و شامل نکات ظریفی است و با توجه به معایب و محاسنی که دارد نمایندگان میتوانند با استفاده از خرد جمعی معایب آن را رفع کنند و به صورتی قانونی مدون درآورند.

محمدحسین صداقت با اشاره به مزایای این طرح گفت: مردم متاسفانه معمولا خواستههایی مانند حل مشکلات شهر، شهرسازی، خیابان کشی و... از نماینده خود دارند که بسیاری از آنها در حوزه اختیارات نماینده مجلس نیست و چنانچه فشار مردم در این زمینه افزایش یابد، نماینده باید آن را با قوه مجریه در میان بگذارد که تبعات و کوتاه آمدنهایی را به دنبال دارد و این طرح این مشکل را تا حدودی رفع خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مردم باید از نمایندگان پیشرفت و اعتلای کشور را بخواهند، یادآور شد: طرح استانیشدن انتخابات پاسخگویی نمایندگان در برابر درخواستهای غیر قانونی مردم را کم خواهد کرد، چراکه نمایندگانی که محبوبیت بیشتری در دولت و قوه مجریه دارند به خواستههای مردم رسیدگی میکنند و دیگر نمایندگان که نمیتوانند پاسخگوی درخواستهای مختلف مردم باشند ممکن است با وجود عملکرد خوب در مجلس و قانونگذاری در دورههای انتخاباتی بعد مورد اجحاف قرار گیرند و این بیعدالتی را در کشور حکمفرما خواهد کرد.

معاون سیاسی استان یزد حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به پایینآمدن هزینه انتخابات در طرح استانیشدن انتخابات، خاطر نشان کرد: این طرح انتخاب کسانی که اکنون بهعنوان نماینده مجلس فعالیت میکنند را بیشتر خواهد کرد و همچنین با وجود این طرح اهرمهای قدرت میتوانند با استفاده از تبلیغات کسانی را بر سر کار بیاورند که صلاحیت یک نماینده مجلس را نداشته باشند.

صداقت با اشاره به روند تحولات انتخاباتی استان یزد افزود: با توجه به تخریبهایی که معمولا برای کاندیداهای انتخابات صورت میگیرد تا زمان نزدیکشدن به انتخابات بیشتر فعالیتهایی که در این زمینه انجام میشود درونگروهی است.

وی ادامه داد: با اینکه در استان یزد افراد در جناحهای مختلف با حضور در جمع و رسانهها و... برای حضور در انتخابات آماده شدهاند؛ اما هنوز به طور رسمی مشخص نیست چه کسانی وارد گود انتخابات خواهد شد
https://shoma-weekly.ir/YwLylh