شهرستانها

فعالیت خودجوش جوانان مازندرانی در بصیرت افزایی مؤثر بود

با توجه به اینکه قشر تحصیل‌کرده و دانشجو در استان مازندران زیاد است و اغلب جوانان در روستا‌ها تحصیلات بالایی دارند؛ گسترش فعالیت‌های اجتماعی توسط دانشجویان خیلی مؤثر است. به همین دلیل تشکیلات دانشجویی اگر بتواند رشد پیدا کند یا بتواند با جوانان ارتباط برقرار کند ممکن است مؤثر باشد.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان مازندران با اشاره به سخنان ابتدای سال مقام معظم رهبری درباره فعالیتهای خودجوش جوانان انقلابی، گفت: در سال ۹۳ حضور جوانان را در دفتر استان بیشتر کردیم که اغلب دانشجو بودند. این ارائه تحلیل و بصیرت افزایی در دانشگاهها و... حضور مؤثری داشتند و در نشریات مختلف، تحلیلهای خوبی داشتند که مقالاتی در این زمینه منتشر کردند.

محمدعلی میناییفر یادآور شد: با توجه به اینکه قشر تحصیلکرده و دانشجو در استان مازندران زیاد است و اغلب جوانان در روستاها تحصیلات بالایی دارند؛ گسترش فعالیتهای اجتماعی توسط دانشجویان خیلی مؤثر است. به همین دلیل تشکیلات دانشجویی اگر بتواند رشد پیدا کند یا بتواند با جوانان ارتباط برقرار کند ممکن است مؤثر باشد.

وی افزود: مشکل عمده جوانان، مشکل بیکاری است. در این زمینه کارهایی در زمینه الکترونیک و مسائل ارتباطات اگر اینها گسترش پیدا کند تأثیر بسزایی خواهد داشت.

میناییفر خاطر نشان کرد: ما در دولت تدبیر و امید، چیز خاصی از تدبیر و امید درباره جوانان ندیدیم در دولت قبل بخش جوانان فعالتری داشت. ما امیدواریم که دولت برای ازدواج و شغل قشر جوان که بیش از ۹۰ درصد آنها تحصیلکرده هستند، برنامهریزی کند و کاری در این رابطه انجام دهد.

https://shoma-weekly.ir/igU5yJ