شهرستانها

فعالیت احزاب در استان مرکزی باید ساماندهی شود

یکی از مسایل مهم فرهنگ سازی و آگاهی مردم از حقوق شهروندی، حوزه سلامت، چالشهای زیستی و اجتماعی و توسعه فرهنگی و هنری است که احزاب شناسنامه دار، تشکل‌های مردم نهاد و رسانه‌ها با حرکتهای اصولی و نظارت و رصد مسایل به خوبی می‌توانند در این عرصه‌ها ایفای نقش کنند.
نادر مقدسی دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی در نشست هفتگی این حزب در اراک بر لزوم ساماندهی احزاب در استان اشاره کرد و افزود: دولت یازدهم باید از فعالیتهای احزاب و گروههای سیاسی قانونی حمایت کند و بستر سازی برای فعالیت و صدور مجوز در اسرع وقت برای اقدامات احزاب را وظیفه خود بداند. وی اظهار کرد: گروههای سیاسی و مطبوعات بهترین پایگاه نقد و نظر اقدامات دولتمردان هستند و باید با نقد سازنده و ارائه راهکارهای کارگشا به عنوان یک ظرفیت موثر در کنار تیم اجرایی استان فعال باشند.

مقدسی عنوان کرد: یکی از مسایل مهم فرهنگ سازی و آگاهی مردم از حقوق شهروندی، حوزه سلامت، چالشهای زیستی و اجتماعی و توسعه فرهنگی و هنری است که احزاب شناسنامه دار، تشکلهای مردم نهاد و رسانهها با حرکتهای اصولی و نظارت و رصد مسایل به خوبی میتوانند در این عرصهها ایفای نقش کنند. دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی با اشاره به مشکلات اجتماعی استان مرکزی گفت: مشکلات اجتماعی و آسیبهای ناشی از آن امروز در جامعه به راحتی قابل لمس است و میتوانیم به آسانی شاهد نتایج حضورش در محلهها، کوچه پس کوچههای شهر و زندانها باشیم.

وی گفت: وضعیت اعتیاد دانشجویان استان در مقایسه با آمارهای جهانی بسیار پایین است و نباید برخی مسئولان با ارائه آمارهای اشتباه تشویش در این بخش ایجاد کنند.

مقدسی با بیان اینکه در کل کشور حدود پنج درصد و در استان مرکزی حدود سه درصد از دانشجویان یا در معرض آسیباند و یا به صورت تفننی مواد مخدر استفاده میکنند گفت: خوشبختانه استان مرکزی در هیچ یک از مسائل و آسیبهای اجتماعی در فاز بحران نیست.

https://shoma-weekly.ir/nlIC4T