شهرستانها

فضای خوب قزوین برای حضور فعالان قرآنی در فضای مجازی

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان قزوین با بیان اینکه باید احیای سبک زندگی قرآنی در فضای مجازی جدی گرفته شود، گفت: سرعت و توسعه فضای مجازی بهترین زمینه برای توسعه سبک زندگی دینی و قرآنی است.
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان قزوین با بیان اینکه باید احیای سبک زندگی قرآنی در فضای مجازی جدی گرفته شود، گفت: سرعت و توسعه فضای مجازی بهترین زمینه برای توسعه سبک زندگی دینی و قرآنی است.

محمدحسین شفیعیها، با بیان اینکه توسعه، سرعت و گسترش فضای مجازی تمام ابعاد زندگی امروز را در بر گرفته است، اظهار کرد: با توجه به ضرورتهای موجود در حوزه دین باید زمینه حضور موسسات و فعالان قرآنی در این عرصه را فراهم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامیاستان قزوین با بیان اینکه ورود مجموعهها و مراکز فعال در حوزه قرآن به فضای مجازی به عنوان یک امر لازم و ضروری است، افزود: مؤسسات و فعالان قرآنی باید در کنار تلاشهای قرآنی به حوزه تبدیل آن به فضای مجازی توجه ویژه داشته باشند.

شفیعیها با اشاره به اینکه فضای خوبی در استان قزوین برای حضور فعالان قرآنی و دینی در عرصه فضای مجازی وجود دارد، عنوان کرد: پیوند تنوع و گوناگونی فضای مجازی با مسائل دینی وقرآنی میتواند جامعه را نسبت به مسائل دینی قرآنی هوشمندتر کند.

وی تأکید کرد: آنچه مطلوب و ایدهآل است این است که با این ابزار گسترده بتوانیم با سرعت بیشتری خود را نزدیک به الگویی بکنیم که دین و قرآن در زندگی از ما انتظار دارد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان قزوین ادامه داد: فضای مجازی یکی از بهترین زمینههای آموزش سبک زندگی به جامعه است و میتوان از خبرگزاریها، سایتها و همچنین بازیهای رایانهای و تلفن همراه برای این آموزشها استفاده کرد.

این مسئول اظهار کرد: اگر بخواهیم سبک زندگی را بهعنوان یک معنایی که جزء ضروری زندگی ما قرار گرفته تقویت کنیم و به مرحله عمل نزدیک کنیم باید بتوانیم از بسترهای آموزشی لازم از جمله فضای مجازی استفاده کرده و جامعه را با آن آشنا کنیم .

وی افزود: باتوجه به حوزه گسترده و خوب سبک زندگی و همه شمول بودن سبک زندگی در تمام ابعاد زندگی انسان، میتوان با استفاده از نیروهای جوان و متخصصی که در استان و در سطح کشور حضور دارند به فضای مجازی هم وارد شده و اقدامات فرهنگی بزرگی را انجام داد.

https://shoma-weekly.ir/PZ9HRz