اقتصاد

فشار برخی ادارات موجب تولید نارضایتی‌های اقتصادی شده است

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: فشارهایی از برخی از نهادها و سازمان‌ها از جمله سازمان امور مالیاتی، شهرداری و تأمین اجتماعی به طبقات پایین جامعه وارد می‌شود که منجر به بروز نارضایتی‌های اقتصادی برای مردم شده و دولت روحانی باید آن را حل کند
اسدالله عسگراولادی در گفتوگو با خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس، در رابطه با دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی از سه جنبه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی قابل توجه است، به طوری که در مورد جنبه سیاسی میتوان گفت که جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب اسلامی به بزرگترین عامل سیاسی منطقه تبدیل شد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان داشت: از نظر فرهنگی هم در 40 سال گذشته پس از انقلاب اسلامی، پیشرفتهای قابل ملاحظهای صورت گرفته، به طوری که تعداد دانشگاههای ما 10 برابر شده و در علوم مختلف از جمله پزشکی و نانو پیشرفتهای قابل ملاحظهای داشتهایم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره به اینکه مبادلات تجاری ایران و اول انقلاب اسلامی حدود 320 میلیون دلار بود، گفت: 300 میلیون دلار از آن را صادرات و 20 میلیون دلار را هم واردات تشکیل میداد که صادرات ما بیشتر بر پایه نفت و فرآوردههای نفتی بود و صادرات غیرنفتی ما رقم قابل ملاحظهای در آن دوران نبود.

عسگراولادی بیان داشت: در 40 سال گذشته صادرات غیرنفتی افزایش قابل ملاحظهای داشته است و مبادلات تجاری ایران به حدود 100 میلیارد دلار رسیده است.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از جمعیت ایران را جوانان زیر 30 سال تشکیل میدهند، گفت: باید به آنها اهمیت داده شود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با تأکید بر اینکه دولت دوازدهم باید دو دغدغه اقتصادی داشته باشد، گفت: حل معضل بیکاری و قیمت ارز دو مسئله اقتصادی است که دولت تدبیر و امید هنوز نتوانسته آن دو را حل کند.

وی افزود: نسل جوان ما از بیکاری رنج میبرد، در حالی که دولت باید سالانه برای یک میلیون نفر اشتغال ایجاد کند که در این مسئله هنوز توفیق نیافتهایم.

عسگراولادی با اشاره به مشکلات معیشتی طبقات پایین جامعه اظهار داشت: این مسئله هم ناشی از بیکاری است، زیرا اگر بیکاری حل شود، مشکل معیشت طبقات پایین هم حل خواهد شد.

وی به افزایش نرخ دیوانهوار ارز اشاره کرد و گفت: در دو سال اخیر قیمت ارز کنترل نشد و در ماههای اخیر قیمت ارز از جمله دلار و یورو به شدت افزایش یافت، دولت دوازدهم باید تمام توان خود را برای حل این مسئله بگذارد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، اظهار داشت: همچنین فشارهایی از برخی از نهادها و سازمانها از جمله سازمان امور مالیاتی، شهرداری و تأمین اجتماعی به طبقات پایین جامعه وارد میشود که منجر به بروز نارضایتیهای اقتصادی برای مردم شده و دولت روحانی باید آن را حل کند.

اسدالله عسگراولادی درباره روابط ایران و چین اظهار کرد: آمریکاییها با ناتوانی در حوزه نظامی سالهاست که علیه نظام جمهوری اسلامی ایران دست روی تحریمهای ناجوانمردانه گذاشتهاند.

وی ادامه داد: آمریکاییها هنوز هم دست از اقدامات خود علیه ایران برنداشتهاند و نقض عهد و پیمان نسبت به قراردادهای بینالمللی با ایران اسلامی را در دستور کار دارند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران ـ چین با تأکید بر اینکه شیطنتهای آمریکایی هیچ اثری بر روابط تجاری و بازرگانی ایران و چین ندارد، تصریح کرد: نگاه ما به روابط با چین درازمدت است و چینیها هم پذیرفتهاند که روابط با ایران درازمدت و ادامهدار باشد.

عسگراولادی با اشاره به اینکه چین اولین بازار تجاری و بازرگانی حول محور صادرات و واردات برای ایران است، اضافه کرد: 42 میلیارد دلار مبادله با چین داریم و با احتساب دو ماه آخر سال به 45 میلیارد دلار میرسیم.

وی با بیان اینکه فقط بانکهای آمریکایی ما را اذیت میکنند، تصریح کرد: برخی بانکهای چینی هم که در آمریکا سرمایهگذاری دارند، بهتبع بانکهای آمریکایی یک مقدار با ما سختگیری میکنند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران ـ چین با تأکید بر اینکه بقیه بانکها، دولت و وزارت بازرگانی چین نظر مساعد و خوبی به تجارت با ایران دارند، اظهار کرد: مشکلی از این بابت نداریم.

https://shoma-weekly.ir/VmAnpH