ورزش

فریب حاشیه‌ها را نخورید، برای قهرمانی متحدیم

قلعه نوعی از من انتقاد کرد چون نیاز به حضور من را حس کرده است. اگر جز این بود به نظرم جای تعجب داشت. به هر حال در طول فصل از این بحث‌های درون خانوادگی بارها و بارها پیش می‌آید. هواداران تحت تاثیر این مسائل قرارنگیرند و بدانند بین اعضای تیم اتحاد زیادی وجود دارد چون این فصل می‌خواهیم قهرمان شویم.

گفتگو: علیرضا حاجی میرزابابا- اتفاقی که در پایان بازی استقلال وسایپا افتاد باعث شد حاشیه‌ای جدیدی برای این تیم پرهوادار ایجادشود. امیرحسین صادقی که ازجایگاه ویژه شاهد تلاش هم تیمی هایش در زمین بود بعد از آنکه داور مسابقه سوت پایان بازی را به صدا در آورد داخل زمین رفت تا به امیرقلعه نوعی تبریک بگوید،اما سر مربی آبی‌ها که ازعملکرد مدافعان تیمش عصبانی بود با الفاظ تندی با او برخورد کرد؛البته این پایان ماجرا برای صادقی نبود چرا که وی هنگام ترک استادیوم با فردی که گویا از اقوام سرمربی استقلال بود درگیری فیزیکی پیدا کرد. هر چند بعد از فاصله چند ساعته از بازی گویا صادقی و قلعه نویی را توجیه کردند و هر دوی آنها از این موضوع در حد یک اتفاق نام بردند اما با کاپیتان استقلالی ها هم کلام شدیم.


اتفاقی که بعد از بازی با سایپا رخ داد از پیروزی لحظات پایانی استقلال مهم‌تر بود.

چه اتفاقی؟ من که پس از پایان بازی از استادیوم به خانه رفتم.

اما عکس‌ها گویای مطالب دیگری است.

چه مطلبی؟

درگیری لفظی تو با امیرقلعه نوعی و اتفاقات بعد از آن.

من هیچ درگیری با امیرقلعه نوعی نداشتم. پس از آنکه یدالله جهانبازی داوربازی سوت پایان مسابقه را زد به داخل زمین رفتم تا برد ارزشمندی را که در وقت تلف شده کسب کرده بودیم را به قلعه نوعی تبریک بگویم. اما او به خاطر نبودن من و مشکلاتی که برای خط دفاعی تیم به وجود آمده است ناراحت و عصبی بود که کاملا حق داشت. کمی تند با من حرف زد و من سعی کردم توضیح بدهم که درچه شرایطی هستم.

یعنی با قلعه نوعی درگیری لفظی پیدا نکردی؟

به هیچ عنوان. سال‌هاست که شاگرد قلعه نوعی هستم و تا به حال پیش نیامده از انتقادات او دلگیرشوم و جوابش را بدهم. اخلاق قلعه‌نوعی را می‌شناسم و می‌دانم که اگر از دست کسی عصبانی می‌شود بی دلیل نبوده است. او به من درتیمش نیاز دارد و وقتی عملکرد خط دفاعی تیم متزلزل است نیازش به حضورم در تیم بیشتر می‌شود. در پایان بازی می‌خواستم به قلعه نوعی تبریک بگویم و او را درجریان وضعیتم قراردهم.

بهتر نبود زمان دیگری را برای شرح وضعیتت انتخاب می‌کردی؟

کف دستم را بو نکرده بودم که او پس از کسب 3 امتیاز هنوز ناراحت است و پیروزی به دست آمده خیالش را راحت نکرده است.

اما همین اتفاق باعث شد در پله‌های ورزشگاه با یکی از اقوام قلعه نوعی درگیر شوی؟

اینکه آن فرد از اقوام قلعه نوعی باشد را قبول ندارم چون آنها می‌دانند که رابطه من و امیرخان کاملا دوستانه هست. آن فرد که از علاقه‌مندان به قلعه نوعی بود چون از بالا صحنه را دیده بود و اصلا متوجه صحبت‌های رد و بدل شده بین من و قلعه نوعی نبود این تصور برایش ایجاد شده بود که من رفته‌ام برای سرمربی استقلال دردسری ایجاد کنم. برای همین یک مقدار سر و صدا راه انداخت و می‌خواست با من درگیر شود که با کمک دوستان حراست، نیروی انتظامی موضوع ختم به خیر شد.

پس ناخواسته برای استقلال حاشیه درست کردی؟

برخی اتفاقات در فوتبال می‌افتد که انتظارش را نداری. استقلال تیم پرطرفداری است و درشرایط کنونی جو بدی علیه تیم ایجاد شده که من به عنوان بازیکن با سابقه تیم نباید اجازه دهم که مسائل داخلی تیم به بیرون بروز پیدا کند.

پس از اتمام بازی‌های تیم ملی درجام جهانی فرصت زیادی تا شروع لیگ باقی مانده بود. چرا زودتر نسبت به درمانت اقدام نکردی که حالا استقلال درخط دفاعی‌اش به مشکل بخورد؟

پس از جام جهانی با استقلال تمرین هم کردم و به کادرفنی گفتم شرایطم به گونه‌ای است که نیازی به عمل ندارم. اما قلعه نوعی پس از مشورتی که با کادر پزشکی تیم داشت تاکید کرد که باید هرچه زودتر عمل کنیم و بدون مصدومیت در خدمت استقلال باشم. متاسفانه قبل از امضای قراردادم پزشکان استقلال به صورت قطعی نگفته بودند که به عمل جراحی نیاز دارم و بعد از اینکه تیم از تمرینات ترکیه بازگشت اعلام کردند که باید عمل کنی.

پزشک استقلال گفته که تو با مسکن برای تیم ملی درجام جهانی بازی کردی و مصدومیت تشدید شده است. به نظر حضورت درتیم ملی برایت ایجاد مشکل کرده است؟

بعد از جام جهانی می‌توانستم زودترعمل کنم اما تشخیص ابتدایی کادرپزشکی استقلال فیزیوتراپی بود تا نتیجه نهایی MRI مشخص شود. این وقفه هم باعث شد تا دیرترعمل کنم و برای مسابقات به تمرینات تیم اضافه شوم. شاید به نوعی خودم هم مقصر بودم که برای درمانم به موقع عمل نکردم.

درحال حاضر کدورتی بین تو و قلعه نوعی وجود ندارد؟

بعد از اینکه دیدم سایت‌ها بیش از اندازه موضوع را بزرگ کردند بلافاصله با امیرخان تماس گرفتم و برایش توضیح دادم که در چه شرایطی هستم و از انتقادهایش ناراحت نشده‌ام.

قلعه نویی در جواب تلفنت چه گفت؟

او هم درباره شرایطم بدنی‌ام پرسید و من هم به او گفتم بهتر شده‌ام و از شنبه در کنار تیم تمرین می‌کنم. از روزی که تمرینات انفرادی‌ام را آغاز کردم شرایطم بهتر شده و به زودی به تمرینات تیمی اضافه خواهم شد.

تا پایان فصل ممکن است بازهم از این اتفاقات رخ بدهد. انتظارت از هواداران در این باره چیست؟

قلعه نوعی از من انتقاد کرد چون نیاز به حضور من را حس کرده است. اگر جز این بود به نظرم جای تعجب داشت. به هر حال در طول فصل از این بحث‌های درون خانوادگی بارها و بارها پیش می‌آید. هواداران تحت تاثیر این مسائل قرارنگیرند و بدانند بین اعضای تیم اتحاد زیادی وجود دارد چون این فصل می‌خواهیم قهرمان شویم.


https://shoma-weekly.ir/S2nYFr