زنان

فروپاشی غرب براساس پیش بینی مقام معظم رهبری قطعی است

فطرت الهی زن مبتنی است بر مادر و همسر بودن که در واقع همان نقش بسیار مهم انسان سازی، که با نادیده گرفتن این نقش ها و جایگزینی نقش های مردانه باعث از هم پاچیدگی خانواده درغرب شده است
گفتگو:نفیسه زارعی اکرم یافتیانی-  شک موضوع زن و خانواده در هر جامعهای از محوری ترین موضوعات به حساب می آید. رهبر معظم انقلاب با تأکید بر این امر در دیدارهای گوناگون، سعی در یادآوری این مسئله مهم داشته و دارند و می کوشند زن مسلمان ایرانی را از آسیب الگوهای وارداتی مبرا نمایند. اما بررسی آفت های جامعه غرب در این بین می تواند در حکم شاه کلیدی برای مقابله با آرای وارداتی بیگانه باشد.برای بررسی جنبه های گوناگون غرب از منظر امام خامنه ای به سراغ مینو اصلانی مسئول بسیج جامعه زنان کشور رفته و با او به گفتگو نشستیم:

 مطابق نظر مقام معظم رهبری چرا مسئله خانواده در غرب رو به انحطاط است؟

با توجه به حاکم بودن شرایطی که در غرب بر اساس یک فرهنگ اومانیستی و غرب گرایانه و همچنین ترویج فمینیسم وجود دارد همین امر باعث شده است که خانواده دچار تنزل وفروپاشی شود و نقش ها و هویت زن به تاراج برود زیرا اساس و فطرت الهی زن مبتنی است بر مادر و همسر بودن که در واقع همان نقش بسیار مهم انسان سازی، که با نادیده گرفتن این نقش ها و جایگزینی نقش های مردانه باعث از هم پاچیدگی خانواده درغرب شده است ولذا از این منظر مقام معظم ولایت می فرمایند غرب از همین جهت دچار فروپاشی خواهد شد زیرا اساس هر اجتماع بحث خانواده است و اگر خانواده دچار فروپاشی شود، در واقع جامعه از بین می رود این بدان علت است که عناصر تشکیل دهنده خانواده همان اعضای جامعه هستند.

نتایج این انحطاط را شما چگونه ارزیابی می کنید؟

 نیازهای هر فردی،از جمله آرامش ، رفاه، ثبوت وجود و پاسخگویی به عواطف در خانواده محقق می شود و اگر خانواده ای وجود نداشته باشد در حقیقت جامعه به مخاطره می افتد و ما شاهد آن هستیم که در واقع آرامش روحی و آسایش در غرب جای خود را به بی حوصلگی ،اضطراب و افسردگی در جامعه می دهد چنانچه امروزه افسردگی در جامعه فرانسوی یکی از مسائل اصلی شناخته شده و جامعه آنان نگران از این موضوع هستند که سن خودکشی به زیر 10 تا 12 سالگی کاهش پیدا کرده است.

آیا خود جامعه غرب هم به چنین مسئله ای معتقد است؟

  روانشناسان غربی هم این مسئله را ناشی از فروپاشی خانواده  دانسته اند چرا که نیازهای افراد جامعه باید در چارچوب تأمین شود و هنگامی که این چارچوب ها رعایت نشود جامعه دچار انحطاط و سردرگمی می شود و یکی از این موارد تولد فرزندان نامشروع است که خود معضل بزرگ جامعه غرب است. 

ارزیابی شما از سخنان مقام معظم رهبری و مشاهداتتان از جامعه غرب چه آینده ای را برای این جامعه متصور می شوید؟

فرمایشات مقام معظم رهبری که اخیراً مطرح کردهاند بر اساس واقعیت هایی است که در غرب اتفاق افتاده است. در حقیقت کارشناسان غربی هم به شدت نگران این موضوع هستند اما مسئله اینجاست راهی که غرب بیش از دو قرن در فروپاشی خانواده طی کرده است، در ترویج فرهنگ لاابالیگری، اباحه گری، بی بندوباری، آزادی های بی حدوحصر و نامشروع همه این ها را نمادهای پیشرفت و نمادهای حقوق بشر مطرح کرده اند و در واقع این غرب است که  در این گرداب فرو رفته، به طوری که با ترویج یکی از زشت ترین اعمال انسانی شاهد غرق شدن آنها در این گرداب هستیم و این تا جایی پیش می رود که آنها به سوی قانونی کردن اعمالی نظیر هم‌‌جنسگرایی پیش رفته اند. قطعاً با این مشخصات و پالس هایی که ایجاد شده است فروپاشی غرب براساس پیش بینی مقام معظم رهبری قطعی است. در اصل با فروپاشی خانواده، جامعه را از هم گسسته اند و با از بین بردن ارکان اصلی جامعه که همان زن و خانواده است جامعه را به ورطه سقوط کشانده اند و در نتیجه این اعمال جامعه ای باقی نخواهد ماند.

https://shoma-weekly.ir/7uoLXK