شهرستانها

فرهنگ و هنر استان سقوط کرده است

حوزه فرهنگ و هنر استان نمونه روشنی از بی تدبیری دولت محترم در طول سه سال گذشته است که موجب شده نه تنها پیشرفتی نداشته باشد بلکه به اذعان عموم اصحاب فرهنگ و هنر عقب گرد و بلکه سقوط کرده است
محمدحسین شفیعیها که در جلسه احزاب سیاسی استان و با حضور قائم مقام وزیر کشور و به نمایندگی از تشکلهای اصولگرا سخن میگفت، بیان کرد: نظامی که یکی از ارکان اساسی دوامش مردم سالاری دینی است ، خلاء وجود حزب مقتدر و با برنامه و فراگیر، یکی از علل استمرار مشکلات کلان آن نظام است.

وی افزود: دولتهای شبه حزبی میآیند و میروند و با فعالیتهای شبه حزبی رای مردم را جلب میکنند، وعدهها میدهند و به دلایل متعدد در مقام عمل، با انبوهی از برنامهها و سیاستها تغییر پیدا کرده، مشکلات ساختاری و مطالبات روزمره مردمی روبهرو میشوند و عجز و ناتوانی آنها به مرور آشکار میشود.

شفیعیها به شعار مهار تورم و تکرقمیکردن آن توسط دولت اشاره کرد و گفت: اگر هم بتوان این شعار را پذیرفت، یادآور میشویم که این موفقیت به بهای رکود وحشتناکی است که در سه سال گذشته بر همه کشور حاکم بوده و هست .

این فعال سیاسی استان موفقیتهای بخش سلامت در استان را ستود و گفت: تلاش و همت دولت در بخش سلامت و درمان علیرغم همه گرفتاریها و کاستیهای موجود ولی به دلیل کاهش بار هزینههای سرسام آور برای عموم مردم و به ویژه طبقات محروم و مستضعف ستودنی است .

وی اضافه کرد: ازجمله کارهای مفید دولت، کاهش سودهای بانکی است که ضربات مهلک و ویرانکنندهای بر پیکر فرهنگ و اقتصاد جامعه وارد کرده و ناپاکترین سودزاییها را داشته و مردم را مبتلا کردهاند که باید ادامهدار باشد.

دبیر استان همچنین اظهار داشت: در عرصههای دیگری چون سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مانند رکود، بیکاری و اشتغال و ولنگاری فرهنگی و اجتماعی مشکلات جدی و تردیدناپذیری است که گرچه بخشی از آنها مربوط به دولت قبلی بوده است ولی دولت یازدهم در رفع و کاهش آنها به شدت ضعف داشته است.

شفیعیها خاطرنشان کرد: دولتی که ژست روشنفکری و آزاداندیشی او همه جا را فرا گرفته، اما عملکردش در استان ما متأسفانه بر این پایه قرار گرفته که باید افراد و آدمهایی که هیچ مسئولیت و شانی در استان ندارند تصمیم ساز و تصمیم گیر و لیستدهنده و تضمینکننده حیات و ممات استان شوند.

وی اضافه کرد: این دولت باعث شد کسانی که در دهه اول بعد از پیروزی انقلاب به دلیل رانتها و ارتباطات ظالمانه بر مقدرات استان حاکم شدند و به موجب این حاکمیت فرعونی، فرصتسوزی و نخبهکشیهای فراوان اتفاق افتاد و از سویی به جهت مناسبات یاد شده از نظرمالی و اقتصادی جهش میلیاردی کردند، به جای آنکه به چالش کشیده شوند ناگهان از حضیض مادی به اوج دنیایی دست یافتند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان قزوین ادامه داد: حوزه فرهنگ و هنر استان نمونه روشنی از
بی تدبیری دولت محترم در طول سه سال گذشته است که موجب شده نه تنها پیشرفتی نداشته باشد بلکه به اذعان عموم اصحاب فرهنگ و هنر عقب گرد و بلکه سقوط کرده است

شفیعیها در خاتمه گفت: اینکه دولت باید دستاوردهای ملموس و عملی تأثیرگذار بر مردم را تشریح کند یکی از مطالبات مردم بوده و هست لذا شرط صداقت آن است که اقدام و عمل در ماههای پیش رو سرلوحه کار دولت قرار گیرد که به تعبیر رهبرگرانقدر انقلاب این خود بهترین تبلیغ برای دولت است.

https://shoma-weekly.ir/z7bIe7