ورزش

فرنگی کاران و برگ زرین دیگری در تاریخ ورزش ایران

تیم ملی کشتی فرنگی ایران به علت دیر صادر شدن روادید و مشکلات فراوانی که از نظر روحی و روانی برای این تیم به وجود آمده بود، توانست با شکست دادن تیم‌های ملی بلاروس، جمهوری آذربایجان، روسیه و بلغارستان در دور مقدماتی به فینال رقابتهای جام جهانی راه یابد.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران به علت دیر صادر شدن روادید و مشکلات فراوانی که از نظر روحی و روانی برای این تیم به وجود آمده بود،  توانست با شکست دادن تیم‌های ملی بلاروس، جمهوری آذربایجان، روسیه و بلغارستان در دور مقدماتی به فینال رقابتهای جام جهانی راه یابد. تیم ایران با پتانسیل بالای خود در مرحله پایانی برابر تیم قدرتمند ترکیه قرار گرفت و شگفتی‌ساز شد.
حمید سوریان، امید نوروزی، سعید عبدولی و طالب نعمت‌پور در اوزان 60، 55،66 و 84 کیلوگرم چهار پیروزی با ارزش به دست آوردند و قهرمانی ایران در دنیا را قطعی کردند تا سه دیدار باقی مانده تشریفاتی برگزار شود! اما «داود گیل» نیز با شکست حریف پنجمین پیروزی ایران را به دست آورد و به این ترتیب شاگردان «محمدبنا» در فینال با نتیجه 5 بر 2 بر تیم ملی ترکیه فائق آمدند.
پس از ایران که با غیرت و تعصب مثال زدنی نشان داد که بهترین تیم در جهان است، کشورهای ترکیه، کره جنوبی، جمهوری آذربایجان، روسیه، مجارستان، بلغارستان، قزاقستان، بلاروس و ارمنستان به ترتیب دوم تا دهم شدند.
شایان ذکر است تیم ملی کشتی فرنگی ایران با مشکلات فراوانی که در راه اعزام این تیم به روسیه به علت دیر رسیدن از فرودگاه شهر سارانسک روسیه مستقیماً خود را به محل برگزاری مسابقات رساند تا بتواند در دقیقه 90 به وزن کشی برسد!
دکتر احمدی نژاد رئیس جمهوری و دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پیام‌های جداگانه‌ای قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان را در مسابقات جام جهانی تبریک گفته و برای عزت و سربلندی هر چه بیشتر جوانان ایران اسلامی آرزوی توفیق کردند.

https://shoma-weekly.ir/UrfFh0